خبرگزاری کار ایران

شیخ ماهر حمود:

تنها راه بازگرداندن قدس به آغوش مسلمانان، وحدت است

asdasd
کد خبر : ۵۰۳۷۰۷

رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت لبنان گفت: در قرآن و حتی فرهنگ یهودی و صهیونیستی، بازگرداندن قدس به آغوش مسلمانان وعده داده شده است.

«شیخ ماهر حمود» در گفت‌وگو با شفقنا لبنان با بیان این مطلب گفت: بازگشت قدس به آغوش امت اسلامی تنها پس از وحدت مسلمانان صورت می‌گیرد. متن این آیه کریمه که می‌فرماید:«باید وارد مسجد شوند» به صورت جمع و به صیغه مجهول آمده که منظور از آن همه مسلمانان است.

وی افزود: قضیه فلسطین بزرگتر از آن است که حاملش یک ملت، یک حزب و یا یک جبهه باشد؛ قضیه فلسطین قضیه امت اسلامی و آزادگان جهان است و باید متحد شوند تا به هدف مورد نظر برسیم.

رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت درباره دست کشیدن برخی از کشورهای عربی از احیای روز جهانی قدس گفت: باید اعتراف کنیم که این توطئه، بسیار بزرگ است و بیشتر حکومت‌های عربی و سران آنها با شرط و شروط خود و بدون توجه به جناح‌های معتبر اسلامی به سمت صلح با رژیم صهیونیستی گام برداشته‌اند. این نتیجه تراکم رویدادهای زیادی نظیر شکست‌های عربی، پس رفت علمی و فناوری موجود در بلاد عربی و تفرقه است و مهمترین آنها دوری از روح اسلام، اصالت آن و متونی است که به وحدت  و دوری از کینه و عدم توجه به جوسازی‌های دیگران دعوت می‌کند  زیرا اسرائیل براساس قرآن کریم و تورات از بین رفتنی است.

وی  در پاسخ به سوالی درباره انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس و ارتباط آن با قضیه فلسطین تصریح کرد: این موضوع باید بیش از پیش مسلمانان را تحریک کند و واکنش‌ها نسبت به گردنکشی آمریکا مناسب باشد؛ زیرا می‌دانیم که آمریکا این کار را خواهد کرد همانطور که بارها آن را تکرار کرده است.

شیخ حمود تاکید کرد: این درحالی است که افکار عمومی آمریکا و جهان چنین تصمیمی را نمی‌خواهند و اگر رخ دهد، مقاومت و حمایت از ایده روز قدس و موارد مرتبط اوج می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه شمار حامیان فضای تکفیری، تروریستی و انحرافی اندک است، افزود: اکثریت قریب به اتفاق  ملت فلسطین همچنان درباره تفنگ، مقاومت، انقلاب و آزادی سخن می‌گویند.

رئیس علمای مقاومت لبنان گفت: با وجود پسرفت‌های موجود در امت اسلامی، ما خوشبینیم زیرا تعداد این گروه نسبت به گروه مقاومت در غزه و لبنان و دیگر مناطق که نوک پیکان طرح آزادسازی هستند، اندکند و ایده روز قدس و آینده امت اسلامی ایده‌ای عملی است.

ماهر حمود  در پایان اظهار کرد: تمام تلاش ما بازگشت به سخن امام خمینی(ره) است که فرمودند: ان شا الله روزی خواهد رسید که همه مسلمانان برادرند و بذر فساد از سرزمین‌های اسلامی برداشته می‌شود و ریشه‌های اسرائیل فاسد از مسجد الاقصی و از سرزمین‌های اسلامی ما ریشه کن می شود و ان شاء الله همه با هم در قدس نماز وحدت اقامه می‌کنیم».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز