خبرگزاری کار ایران

مسیر دشوار شواری پنجم

asdasd
کد خبر : ۵۰۴۴۱۴

بدون تردید شورای شهر پنجم مسیری دشواری در پیش رو دارد.

جهان اقتصاد نوشت: بدون تردید شورای شهر پنجم مسیری دشواری در پیش رو دارد. به همین دلیل با توجه به مشکلات موجود در کلان شهر تهران و شهرداری باید با برنامه ریزی اساسی و بررسی دقیق برای حل معضلات شهری وتحقق مطالبات شهروندان اقدام کرد.

براین اساس، شورای عالی سیاستگذاری پیش از این برنامه‌ای جهت طرح‌های توسعه در شهر تهران تدوین کرد و در کنار این برنامه، برنامه‌ای از سوی اعضای شورای شهر پنجم برای طرح توسعه شهری‌اعلام گردید.

برنامه اعضای شورای شهر پنجم برای مدیریت شهر تهران این است که یک مدیریت کارآمد، توانمند را روی کار آورده تا مدیریت شهر تهران، جنبه فرهنگی و اجتماعی پیدا کند.

در این مسیر یکی از برنامه‌های‌ شورای شهر‌ پنجم شفاف‌سازی درهزینه‌ها و درآمدهای شهرداری است. هم‌چنین پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در دستور کار شورای پنجم قرارگرفته و اکنون کمیسیون‌های موقت  شورا برروی آن تمرکز کرده‌اند.

یکی دیگر از دغدغه‌های اعضای شورای شهر پنجم شفاف‌سازی مالی و ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری است. از این رو اعضای شورای شهر پنجم به دنبال راهی برای ایجاد درآمد پایدار جهت اداره مطلوب شهر و بدون تراکم فروشی هستند.‌

زیرا درآمد ناپایدار شهر را با بحران مواجه می‌کند و تجربه‌های ناموفق سالهای اخیر را تکرار خواهد کرد.  ‌به ‌طور قطع درآمد پایدار وجود دارد اگرچه یافتن راه حل برای این مساله آسان نیست اما، با شناسایی، بررسی، ارائه راهکار درآمد پایدار بدون تراکم فروشی ممکن خواهد شد.

بدون تردید این مهم یکی از بزرگترین دست‌آوردهای شورای شهر پنجم برای شهرداری تهران خواهد بود. اما این پرسش به میان می‌آید که آیا با افزایش مالیات درکلان شهر تهران در برابر خدمات شهری ایجاد درآمد پایدار امکان پذیر است؟

باید اذعان داشت که شورای شهر پنجم برنامه‌ای در زمینه افزایش هزینه‌های زندگی درشهر تهران ندارد. درحقیقت افزایش هزینه‌های زندگی درشهر تهران تنها راه‌کار ممکن جهت ایجاد درآمد پایدار نیست. زیرا درحمل و نقل عمومی اداره شهر تهران ناگزیر به پرداخت یارانه است تا از هدر رفتن انرژی پیشگیری شود. 

بنابراین افزایش هزینه‌ها برای ایجاد درآمد پایدار منطقی نیست. درکشورهای توسعه یافته جهان نیز افزایش هزینه‌های زندگی به عنوان درآمدهای پایدار شهرداری محاسبه نمی‌شود.

کلان شهر تهران از امکانات بسیاری برخوردار است. به همین دلیل باید اعضای شورای شهر به این مهم بپردازند که چه درآمدهایی باید برای این شهر تعریف کرد که به عموم فشار وارد نشود و هزینه‌های معیشت در این شهر افزایش پیدا نکند.

زیرا بخش عمده‌ای از شهروندان در تهران از طبقه متوسط جامعه محسوب می‌شوند بنابراین نباید برای حل مساله درآمد شهری به عموم مردم آسیب وارد کرد و باید از راه‌کارهای دیگری بهره برد. به طور قطع اقتصاددان شهری راهکارهایی برای حل این معضل در آینده‌ای نزدیک ارائه خواهند داد.

حسن خلیل آبادی-منتخب شورای پنجم شهر تهران

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز