خبرگزاری کار ایران

قاسم میرزایی نیکو:

5 تا 6 وزیر باید در دولت دوم روحانی تغییر کنند

کد خبر : ۵۰۴۹۹۱

نماینده دماوند در مجلس تأکید کرد: 5 یا 6 وزیر باید تغییر کنند زیرا ثمرات کار آنان قابل‌لمس نبوده که می‌توان به وزیر تجارت، معدن و صنعت، وزیر علوم، وزیر آموزش‌وپرورش و وزارت کشور اشاره کرد.

قاسم میرزایی نیکو، در گفت‌وگو با رویداد۲۴ در رابطه با ضرورت اعمال تغییرات اساسی در کابینه دوم روحانی گفت: تغییرات در کابینه از دو حیث محتوایی - معیاری و موردی باید موردبررسی قرار گیرد.

وی در مورد تغییرات محتوایی بیان کرد: نیاز امروز کشور کابینه‌ای چالاک است نباید چنین باشد که به دلایلی مانند انتخابات برخی از مشکلات موردتوجه قرار گیرد. درواقع لازم است تا اعضای هیئت دولت در مناطق مختلف سراسر کشور حضور پیدا کنند و بافهم درستی از مشکلاتی برای رفع آن‌ها چاره‌ای منطقی بیندیشند.

میرزایی نیکو در این رابطه به بیان نمونه‌ای پرداخت و توضیح داد: مدت‌ها به دنبال برپا کردن یک استخر برای آبیاری قطره‌ای در منطقه دماوند که در 20 کیلومتری تهران واقع‌شده، بودیم شاید غیرقابل‌باور باشد؛ اما نه ماه زمان برد و این مدت‌زمان در حالی چنین طولانی شد که از تحریم، تهدید آمریکا، کمبود بودجه و پول هم خبری نبود باید تنها یک‌روال اداری طی می‌شد که متأسفانه ادارات مختلف آن را به هم پاس می‌دادند.

نماینده دماوند و فیروزکوه در این خصوص بیان کرد: کابینه دور بعدی ریاست جمهوری آقای روحانی باید پا به کار باشد و در مناطق مختلف حضور پیدا کند. البته به شکل احمدی‌نژاد و سفرهای استانی او معتقد نیستم؛ اما نماینده‌ها به دنبال وزیر برای انجام کار می‌دوند و وزیر هم‌زمانی کاری را انجام می‌دهد به این دلیل است که مورد سؤال از سوی مجلس قرار نگیرد.

وی در رابطه با این شیوه برخورد اظهار داشت: چنین رفتاری به معنای تجارت است. به‌عبارتی‌دیگر نماینده وزیر را به کمیسیون دعوت می‌کند و درصورتی‌که از سؤال‌های او قانع نشد، همان را در صحن علنی مطرح می‌سازد. مقدار زیادی از زمان نماینده‌ها و دولت در این رفت‌وآمدها گرفته می‌شود که در برخی از موارد آن نتیجه‌ای هم به دنبال ندارد.

میرزایی نیکو افزود: وزرا باید در برنامه‌هایشان اقدامات موردنظر خود را به‌خصوص درباره استان‌ها و شهرستان‌ها به‌صورت شفاف بیان کنند.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در این رابطه اضافه کرد: نکته دیگر که در تعیین کابینه باید موردتوجه قرار گیرد، بحث فساد است و درصورتی‌که کسی توانایی مقابله با آن را ندارد نباید وارد این حیطه شود. البته فساد به معنای کلاه‌برداری نیست بدین معنا که به افراد خاص رانت داده نشود. اگر عضوی از هیئت دولت در برابر همه از نماینده مجلس گرفته تا وزیر، وکیل، رفقا، رئیس‌جمهورو معاونان او بارانت مقابله کند یکی از مهم‌ترین مشکلات کشور را برطرف کرده است.

 وی در ادامه با اشاره به اینکه مسئولان مشکلات را می‌دانند، یادآور شد: مسئولان بر مشکلات کشور آگاهی دارند بنابراین یا نمی‌خواهند آن‌ها را حل کنند و یا اینکه راه را اشتباه می‌روند. وزرا در نظر داشته باشند برنامه‌ای را که برای دفاع از خود به مجلس تقدیم می‌کنند با توجه به مشکلات موجود عملی باشد. درصورتی‌که همین مصوباتی که در برنامه ششم وجود دارد و برای تصویب آن کلی زحمت‌کشیده شده را پیش ببرند، کلی سبب پیشرفت کشور خواهد شد.

وی درباره تغییرات احتمالی کابینه مطرح کرد: 5 تا 6 وزیر باید تغییر کنند زیرا ثمرات کار آنان قابل‌لمس نبوده که می‌توان به وزیر تجارت، معدن و صنعت، وزیر علوم، وزیر آموزش‌وپرورش و وزارت کشور اشاره کرد البته شخصاً مشکل خاصی با هیچ وزیری ندارم، اما برای پیشرفت کشور لازم است تا اینجا به‌جایی‌ها صورت گیرد.

میرزایی نیکو در رابطه با وزارت کشور یادآور شد: کاش وزارت کشور آن‌طور که باید کار می‌کرد، این وزارتخانه باید استاندارها و فرماندارهایی را به کار گمارد که به معنای واقعی برای مردم زمان صرف کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز