خبرگزاری کار ایران

ایجاد پایگاه‌های ترکیه در قطر و سومالی به دلیل احساس انزوا در برابر ایران است(عکس)

asdasd
کد خبر : ۵۰۵۹۰۳

روزنامه الحیات عربستان سعودی در شماره روز شنبه مدعی شد: هدف ترکیه از ایجاد پایگاه نظامی در قطر و استقرار نیروهای این کشور در دوحه استراتژیک محض است به گونه‌ای که آنکارا با گسترش نفوذ ایران از طریق سوریه، عراق و مناطق کردنشین شمال سوریه و عراق، احساس انزوای جغرافیایی می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، الحیات به نقل از منابع خود همچنین مدعی شد: صرف نظر از هدف قطر از این پایگاه، هدف ترکیه از این اقدام در واقع استراتژیک محض است زیرا آنکارا احساس می‌کند که تغییرات استراتژیک در منطقه از طریق گسترش نفوذ ایران  به لبنان از طریق  سوریه، عراق و مناطق کردنشین در شمال سوریه و عراق،  هدف انزوای جغرافیایی این کشور  از منطقه عربی را دنبال می‌کند از این‌رو به منظور حفظ ارتباط با منطقه، اقدام به ایجاد پایگاه‌های نظامی در کشورهایی نظیر قطر و سومالی کرده است.

روزنامه سعودی به نقل از منابع نظامی همچنین نوشت: ارتش ترکیه تلاش می‌کند که حضورش در دوحه نمادین باشد.

الحیات افزود: ترکیه تلاش می‌کند حضورش در دوحه نمادین باشد  تا بیشتر از این باعث ناراحتی و دلخوری در منطقه نشود اما با این حال به بقای پایگاه نظامی خود در قطر پایبند است.

روزنامه مذکور اضافه کرد: تسلیحات، تجهیزات نظامی و تعداد سربازان ترکیه در این پایگاه نشان می‌دهد که تمایل ندارد در شرایط فعلی در سناریوها و ماموریت‌های بزرگ نقش داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز