خبرگزاری کار ایران

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت:

اصلاح‌طلبان سر جنگ ندارند؛ تندروها میان خود و مردم آتش‌بس اعلام کنند

asdasd
کد خبر : ۵۰۶۲۴۷

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران در خصوص پیشنهاد آتش‌بس یک‌طرفه از جانب اصولگرایان تأکید کرد: حداقل اصلاح‌طلبان با مردم یا دیگر گروه‌ها سر جنگ ندارند که بخواهند آتش‌بس اعلام کنند. مردم در یک رقابت انتخاباتی وظیفه خود را انجام می‌دهند و کسانی که این را برنمی‌تابند فکر می‌کنند منافع آنان با حضور مردم در پای صندوق‌های رأی به خطر می‌افتد، باید در نگرش خود تجدیدنظر کنند و آتش بس را میان خود و مردم اعلام کنند.

علی صوفی، در گفت‎وگو با رویداد۲۴ درباره پیش‌نیاز گفت‌وگو ملی گفت: گفت‌وگوی ملی نیاز به یک محور و باور مشترک دارد، بنابراین در درجه اول باید نقطه مشترک آن مشخص شود. متأسفانه سلایق مختلفی که در حال حاضر شاهد هستیم باعث بروز یکسری اختلافاتی شده و در مسیر پیشرفت قرارگرفته و در حال منجر شدن به تقابل‌هایی کاهنده است.

وی در رابطه با محورهای مشترک چنین توضیح داد: امنیت ملی که منافع ملی ذیل آن تعریف می‌شود یکی از همین نقاط مشترک است. باید منافع ملی را تعریف و درباره سطربندی آن اقدام صورت گیرد به‌نحوی‌ که مشخص شود کدام دسته از منافع ملی در صورت عدم رعایت امنیت ملی و تفرقه‌افکنی کشور را به خطر می‌اندازد. به‌خصوص در شرایطی که معارضینی در سطح بین‌المللی و منطقه وجود دارد و اختلافاتی در منطقه نیز دیده می‌شود؛ بنابراین باید تمام همت خود را معطوف به آن بخش از منافع ملی کنیم که برای حفظ امنیت ملی و موجودیت نظام لازم و ضروری است که با وحدت حول آن جمع‌شویم و همراه با ائتلاف در آن زمینه کنار آئیم.

صوفی در این خصوص که زمینه گفت‎وگوی ملی اکنون فرا نرسیده، اظهار داشت: نه‌تنها زمان آن فرارسیده، بلکه پیش‌ازاین هم زمینه آن فراهم بود. مسئله مهم این است که با سعی و خطا نباید کارها را پیش برد، باید از تجربیات دیگران بهره ببریم و علاج واقعه را قبل از وقوع انجام دهیم. این درست نیست که به‌محض احساس خطر دور همدیگر بنشینیم و گفت‌وگو و صحبت انجام دهیم. همیشه این امکان مهیا بود که با حفظ رقابت‌های درونی گفت‌وگو انجام دهیم، اما منافع گروهی بر منافع ملی ترجیح داده می‌شد و مصیبت از همین‌جا آغاز می‌شود.

وی درباره دلیل عدم استقبال اصولگرایان درباره گفت‌وگو ملی بیان کرد: مشکل اینجاست که اصولگرایان نهادهای قدرتی را در اختیار دارند که مایل به از دست دادن آن‌ها نیستند.

این عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران در خصوص آتش‌بس یک‌طرفه نیز اظهار داشت: حداقل اصلاح‌طلبان با مردم یا دیگر گروه‌ها سر جنگ ندارند که بخواهند آتش‌بس اعلام کنند. مردم در یک رقابت انتخاباتی وظیفه خود را انجام می‌دهند و کسانی که این را برنمی‌تابند فکر می‌کنند منافع آنان با حضور مردم در پای صندوق‌های رأی به خطر می‌افتد، باید در نگرش خود تجدیدنظر کنند و آتش بس را میان خود و مردم اعلام کنند.

صوفی درباره دلیل طرح گفت‌وگو ملی تصریح کرد: اصطلاح آتش‌بس اصلاً مناسب نیست. شش کشور دنیا که علیه کشور قطعنامه‌هایی را تصویب کردند و ما را در معرض جنگ قراردادند با آن‌ها گفت‌وگو انجام دادیم در داخل که به‌مراتب وضعیت بهتر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز