خبرگزاری کار ایران

اقلیت‌ها وکابینه دوازدهم

asdasd
کد خبر : ۵۰۷۲۸۷

دولت یازدهم از معدود دولت‌هایی است که به خواست‌های اقوام ایرانی توجه کرده است.

جهان اقتصاد نوشت: دولت یازدهم از معدود دولت‌هایی است که به خواست‌های اقوام ایرانی توجه کرده است.

با وجود اینکه قانون‌اساسی به تنوع قومی تاکید کرده است اما، تا قبل از این دولت به تدریس زبان‌‌های ملی از جمله زبان کردی توجه چندانی صورت نمی‌گرفت  ولی امروز این زبان در غرب کشور در حال تدریس و آموزش به علاقه‌مندان است.

از سوی دیگر به رغم تاکید بر استفاده از تمامی قومیت‌ها در کابینه‌ و پست‌های کلیدی در دولت یازدهم تغییراتی در این جهت صورت نگرفت و امروز با توجه به رای بالای رئیس جمهور  در میان قومیت‌های مختلف استفاده از آنها در مدیریت‌های اجرایی کلان از جمله وزرات‌خانه‌ها به خواست فعالین سیاسی تبدیل شده است.  

اقوام، خصوصا مردمان غرب کشور در تمامی صحنه‌های پیروزی انقلاب،جنگ تحمیلی و انتخابات‌های گوناگون نفش مهمی را ایفا کردند و در صحنه‌های گوناگون ملی حضورچشم گیر داشتند.

در نتیجه می‌طلبد درکابینه دوازدهم  از نیروهای شایسته این مناطق به نحو احسن استفاده شود. بر اساس برخی از آمارها بعد از جنگ تحمیلی به این سو دولت مردان به مناطق مرزی از جمله کردستان توجه نکرده و نگارنده معتقد است با توجه به مشارکت گسترده منطق غربی کشور در انتخابات ریاست جمهوری و رای بالای این منطقه این نیاز به وجود آمده از نیروهای شایسته ،مجرب و متخصص منطقه در کابینه جدید استفاده شود.

امانت‌داری از رای مردم و حسن رفتار دولتمردان  در مقابل رای مردم رسیدگی به این مهم را دغدغه تبدیل کرده است.

با توجه به عدم توسعه مناطق مختلف استفاده از نیروهای کاردان از این منطقه ضروری ‌است. تا تمامی اقوام ایرانی از جمله مردم غرب کشور در سازندگی و توسعه کشور سهیم باشند.

نویسنده معتقد است در آرایش کابینه دوازدهم آقای روحانی  هیچ بهانه‌ای برای عدم استفاده از نیرو‌های شایسته این مناطق  وجود ندارد و می‌طلبد همچنان که برخی از استانها چند وزیر  در کابینه  دارند و در تلاش‌اند تا در کنار فعالیتهای اصلی خود در توسعه استان خود تاثیر گذار باشند در کابینه دوازدهم نیز به این مطالبه مردم غرب کشور توجه شود و از نیرو‌های کیفی و شایسته‌ای که در طول ۳۸ سال گذشته در جنگ تحمیلی و مدیریت‌های میانی تجربه اندوخته‌اند استفاده شود، تا موجبات دلگرمی، توسعه و آرامش خاطر مردم این مناطق فراهم شود تا ثابت گردد «ایران از آن همه ایرانیان است.» 

حتی استفاده از  نیروهای بومی این مناطق در مناصب اجرایی از سوی مردم این مناطق مورد تاکید است. 

زیرا نیروهای شایسته فراوانی در مناطق غرب کشور حضور دارند که  استفاده از آنها می‌تواند به حضور بیشتر مردم این مناطق در انتخابات آتی کمک کند.

جلال جلائی زاده- نماینده مردم سنندج در مجلس ششم

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز