خبرگزاری کار ایران

برگشت تعادل به بازار آتی سکه با توقف روند نزولی بهای طلای جهانی

asdasd
کد خبر : ۵۰۷۷۷۳

برگشت قیمت اونس طلای جهانی از محدوده کف قیمتی روز قبل و افزایش قیمت دلار به بالای کانال قیمتی ۳۷۸۰ تومان از شدت انتظارات نزولی روز گذشته در بازار آتی کاست و قیمت های بازار آتی سکه رادر معاملات روز سه شنبه به تعادل کشاند تابدین ترتیب حرکت قیمت های بازار اتی سکه در محدوده بازه نوسان اندک و خنثی را نظاره گر باشیم.

جهان اقتصاد نوشت: رشد قیمت دلار در بازار ارز داخلی با نزدیک شدن به مرز روانی ۳۸۰۰ تومان و انتظارات معامله گران برای توقف روند نزولی اونس طلا با نزدیک شدن به مرز روانی ۱۲۰۰ دلار   موجب تقویت انگیزه ورود  به انجام معاملات جدید در بازار آتی سکه توسط معامله گران شده است موضوعی که  در معاملات روز سه شنبه به افزایش تعداد موقعیت موقعیت های باز منجر شد تا هم چنان تعداد کل موقعیت های باز در بازار آتی سکه در بالای عدد ۲۵ هزار قرار بگیرد.

روز گذشته رئیس بانک مرکزی بار دیگر بر یکسان سازی نرخ ارز تاکید نمود در حال حاضر اختلاف میان قیمت دلار مبادله ای و قیمت دلار بازار آزاد به حدود ۲۰ درصد می رسد که موجب ابهام ورانت و مشکل جدی برسر راه جذب سرمایه گذاری خارجی می باشد انعقاد قرارداد  چند میلیارد دلاری شرکت نفتی توتال در منطقه پارس جنوبی از دیگر اخبار مهم روز گذشته بود که با روشن نمودن چشم انداز جذب سرمایه گذاری خارجی توانددر کاهش جریان ریسک گریزی موثر باشد.

در بازارهای جهانی طلا نیز روز گذشته انتشار آمارهای مثبت از دو غول اول اقتصادی جهان آمریکا وچین و رشد شاخص بورس های سهام در ایالات متحده منجر به افت شدید بهای اونس طلا شد تابدین ترتیب با شکست خط حمایتی اونس طلا شاهد تقویت انتظارات نزولی باشیم. در همین حال سرمایه گذاران در انتظار یافتن نشانه های جدید از توان بانک مرکزی آمریکا برای اعمال افزایش نرخ های بهره در آمارهای اقتصادی روزهای آینده هستند انتشار صورتجلسه نشست پیشین بانک مرکزی آمریکا و آمار اشتغال ماهانه در یالات متحده از مهم ترین اخبار در هفته جاری می باشند.

تعطیلی بورس های آمریکا  در روز سه شنبه با کاستن از حجم معاملات بازارهای جهانی طلا  موجب قرار گرفتن قیمت اونس طلا در روندی خنثی شد.

یحیی حیدریان – معامله گر قراردادهای آتی سکه کارگزاری مبین سرمایه

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز