خبرگزاری کار ایران

کلید بهشت، پشت در خانه نجفی!

asdasd
کد خبر : ۵۱۳۹۶۴

اعضای شورای شهر نشستند و رای دادند و اولین گام برای انتخاب شهردار تهران برداشته شد. حالا می‌توان با اطمینان گفت یکی از هفت نفری که در جلسه روز چهارشنبه آرای بالاتری را کسب کردند در نهایت در صندلی شهرداری تهران قرار خواهد گرفت. شواهد و قرائن اینطور نشان می‌دهد که محمدعلی نجفی بیشترین شانس را برای نشستن روی صندلی شهرداری تهران دارد و شایعاتی می‌گوید الهه کولایی نیز قائم مقام او خواهد شد.

میثم سعادت در جهان اقتصاد نوشت: پیش از این حسین مرعشی گفته بود که بهترین گزینه برای شهرداری تهران نجفی است و اسم او در میان نامزدها باقی ماند تا شانس گزینه‌های متفرقه کمتر شود. شاید مرعشی گزینه پوششی نجفی باشد تا بتوانند بیشتر و بهتر دل اعضای شورای شهر تهران را به دست آوردند.

افشانی نیز گزینه نامزدهای نزدیک به اعتماد ملی بود. سه عضو حزب اعتماد ملی آنقدر نفوذ داشتند که افشانی را به عنوان یکی از هفت گزینه نهایی معرفی کنند. با این حال نارضایتی فعالان سیاسی استان فارس از عملکرد استاندار شاید روی رای نهایی او تاثیرگذار باشد. با این حال محمدعلی نجفی در انتخابات سال ۸۸ در ستاد مهدی کروبی بود و رابطه خوبی با اعضای اعتماد ملی دارد.

حبیب‌الله بیطرف وزیر نیروی خاتمی نیز یکی دیگر از مردان چهارشنبه بود. با این حال وی با نگارش نامه‌ای نوشت که علاقه‌ای به این مسئولیت ندارد: « اینجانب حبیب الله بیطرف ، هیچگاه امادگی خود را برای سمت شهردار تهران به اعضای محترم شورای پنجم اعلام ننموده ام و اکنون ضمن تشکر از حسن نظر منتخبین محترم پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران ، انصراف خود را از کاندیداتوری شهرداری تهران اعلام مینمایم . از پروردگار متعال توفیق روز افزون همه عزیزان را خواستارم.»

شریعتمداری احتمالا همچنان در دولت روحانی باقی خواهد ماند. فعالان ستاد انتخابات روحانی بارها درخواست کرده اند شریعتمداری وزیر کشور بعدی باشد اما مشاور رحمانی فضلی(روح الله جمعه ای از خبرنگاران سابق اصولگرا) نوشته است که تغییراتی در وزارت کشور انجام نمی‌شود و از اصلاح‌طلبان انتقاد شدیدی کرده بود. از سویی دیگر شایعات جدی درباره حضور شریعتمداری در وزارت بازرگانی و وزارت کار شنیده می‌شود. بعید است در فهرست کابینه نام او نباشد.

آخرین گزینه و کمترین شانس را در این جمع محسن مهرعیلزاده دارد. وی که با حامیان فراوانی که دارد ده‌ها ستاد در مناطق مختلف تهران راه اندازی کرده بود بعد از اینکه در لیست نهایی قرار نگرفت از حمایت از لیست دست کشید. در این شرایط بعید است اعضای شورای شهر تهران حاضر به حمایت از او باشند.

با این حال صبح امروز جلسه مهمی در شورای شهر تهران برگزار می‌شود. ممکن است یکی از اعضایی که رای کمتری کسب کرده است(وفا تابش، ستاری‌فر و پیروز حناچی) بار دیگر در رای گیری نهایی اضافه شود.

در میان نامزدها اما نام یکی از معاونان قالیباف هم بود. صفر رای او نشان داد جایی برای یاران پادگانی شهردای پیش نمانده است. روزگار تغییر تهران نزدیک است. قالیباف باید ساک خود را محکم‌تر ببندد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز