خبرگزاری کار ایران

عبدالله ناصری:

کسی نباید سر مبارزه با فساد کوتاه بیاید

asdasd
کد خبر : ۵۲۹۷۱۱

یک عضو بنیاد باران تاکید کرد: بر سر مبارزه با فساد و آلودگی‌های ساختارمند شده در نظام دیوان‌سالاری، چه در دولت و چه در بیرون از آن هیچ‌کس نباید کوتاه آید، اما درهرصورت راهکارهای آن مشخص است. علاوه بر رعایت موازین اخلاقی حتماً باید دستگاه‌های مربوطه وظایف خود را به‌خوبی انجام دهند.

سوم همین ماه تقدیر از قالیباف با رونمایی از تندیس او برگزار شد و حسن خمینی و سید محمود دعایی ازجمله حاضران در این مراسم بودند. حسن خمینی در این مراسم گفته است که «اگر کسی از سمتی جابه‌جا می‌شود نباید به دیده یک رفته نگاه کنیم و این جز از بین رفتن منافع کشور چیز دیگری به همراه نخواهد داشت.»

آیت‌الله موسوی‌خوئینی‌ها هم در متن تبریک خود به محمدعلی نجفی به‌عنوان شهردار جدید تهران تأکید کرده است که «سنتِ قدردانی از کارهای خوب گذشته را با عملِ خود در جامعه رواج دهید.»

این در حالی است که درباره مدیریت 12 ساله محمدباقر قالیباف بر شهر تهران از بیلبوردهای شهری تا استخدام‌های عجیب در مترو و شهرداری تهران و... ابهام‌های فراوانی وجود دارد که به صلاح نیست برای دستیابی به آشتی ملی و بهبود روابط اصلاح‌طلبان با حاکمیت چشم روی آن‌ها بست. گفتمان اصلاح‌طلبی همراه با مبارزه با فساد است و درصورتی‌که آنان همه‌چیز را در این زمینه مشخص نسازند، بدون شک اعتماد مردم را از دست خواهند داد.

از این رو نیاز است تا شهردار و اعضای شورای شهر جدید تهران شفاف‌سازی کنند و اتفاقاتی که در زمان مدیریت محمدباقر قالیباف روی‌داده را برایم مردم شرح دهند و مسببات نگرانی مردم از آینده بابت خوشایند دیگران را فراهم نسازند.

عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو بنیاد باران در گفت‎وگو با رویداد۲۴ در این رابطه با توصیه به آقای نجفی در رابطه با عدم شفاف‌سازی عملکرد شهردار سابق گفت: یکی از اصول اولیه‌ای که مردم در 40 سال گذشته به دلیل آن در ایران دست به انقلاب زدند، مبارزه با فسادی بود که درون ساختار و سیستم نظام شاهی را گرفته و به دنبال آن الآن هم در دوره جمهوری اسلامی این روند تا حدود زیادی ساختاری شده و تمام کارشناسان دولتی غیردولتی معتقدند تا زمانی که ساختار فسادآلود دستگاه دیوان‌سالاری کشور حل نشود درواقع گام‌های جدی برای توسعه کشور برداشته نخواهد شد.

وی در ادامه اضافه کرد: بر سر مبارزه با فساد و آلودگی‌های ساختارمند شده در نظام دیوان‌سالاری، چه در دولت و چه در بیرون از آن هیچ‌کس نباید کوتاه آید، اما درهرصورت راهکارهای آن مشخص است. علاوه بر رعایت موازین اخلاقی حتماً باید دستگاه‌های مربوطه وظایف خود را به‌خوبی انجام دهند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در این خصوص یادآور شد: نکته مهم در این رابطه جذب اعتماد مردم در این راه است. مردم به یک جمع‌بندی دوگانه درباره رفتار دستگاه‌های بی‌ربط در مبارزه با فساد اداری و دستگاه دولتی و حکومتی رسیده‌اند که همین مسئله اعتماد را از مردم سلب کرده است.

این عضو بنیاد باران در رابطه با این موضوع تأکید کرد: رفتاری که آقای روحانی در دولت اول خود به‌طورجدی انجام نداد و باید درباره فسادهای دولت قبلی و هر دولت دیگری که آگاه بود، نقش خود را در این زمینه به‌خوبی اجرا می‌کرد، شهرداری نباید آن را تکرار کند و نیاز است تا در این زمینه افکار عمومی پایتخت و کشور را در جریان روند کارکرد شهردار قبلی قرار دهد.

ناصری در ادامه اظهار داشت: جاهایی که آقای قالیباف خوب کارکرده و قابل‌تحسین وستایش است، باید تقدیر شود و کارهایی هم که خارج از قواعد و مقررات کشور انجام‌شده و قوانین و نظارت بالادستی را نادیده گرفته، باید برخورد متناسبی برای آن‌ها در نظر گرفته شود.

وی در این رابطه که گفتمان اصلاح‌طلبی مبارزه با فساد است، تصریح کرد: هویت اصلاح‌طلبی که مردم به دلیل تجربه 8 ساله از دولت اصلاحات دارند، خاطره یک دوره پاک دستی و شفاف‌سازی نظام دیوانسالاری کشور را تداعی می‌کند و از لایه های فرعی اصلاح‌طلبی این مسئله قلمداد می‌شود. مردم هم با توجه به شرایط نامطلوب اقتصادی و معیشتی که در سراسر کشور دارند بحث مبارزه با فساد برای آنان یک نشانه است، بنابراین ضمن اینکه دو جریان سیاسی باید در تداوم گفت‌وگوهای ملی برای تحقق آشتی ملی گام بردارند، اما معتقد هستم جبهه اصولگرایی هم اعضایی دارد که به‌طورجدی خواهان مبارزه با فساد دولتی و حکومتی هستند.

این عضو بنیاد باران دراین‌باره که شفاف‌سازی درزمینهٔ فساد بخت اصلاح‌طلبان در انتخابات بعدی را افزایش خواهد داد، توضیح داد: فارغ از پیروزی یا شکست در انتخابات بعدی کسی که مسئولیت بر عهده می‌گیرد، علاوه بر اینکه باید سلامت کاری و شفاف‌سازی دوران مدیریت خود را به نمایش گذارد، حتماً در قبال حقوق مردم و شهروندی مسئول است تا مفاسد گذشته را با توجه به هزینه‌ای که در جمهوری اسلامی دارد بر اساس وظیفه قانونی و اخلاقی خود به دستگاه‌های ذیربط معرفی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز