خبرگزاری کار ایران

سخنگوی حزب اسلامی کار:

فضای مثبتی برای تحقق مطالبات مردمی میان قوا وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۵۳۳۵۶۴

سخنگوی حزب اسلامی کار گفت: فضای مثبتی میان مجلس، دولت و حتی قوه‌قضائیه برای تحقق مطالبات مردمی ایجاد شده است.

محمد نیشابوری، اظهار کرد: در حال حاضر فضای مثبتی میان مجلس، دولت و حتی قوه‌قضائیه وجود دارد. فضایی که مخالف سمن‌ها وتشکل‌ها بود شکسته شده و نهادهای اصلی و ذی‌ربط کشور پا به میدان گذاشته و کمک می‌کنند تا موانعی که برای رشد این تشکل‌ها وجود داشته، برطرف شود. بنابراین باید سایر قوا از جمله قوه مقننه کمک کنند تا این موانع برطرف شوند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب هم در صحبت‌های اخیرشان از مردمی شدن امور صحبت کردند. قاعدتا این مردمی شدن نباید به اقتصاد محدود شود. تمام جناح‌ها و جریان‌های سیاسی کشور و مردم از اقشار مختلف، از جمله تحصیل‌کرده‌ها و فرهنگیان می‌توانند در مردمی شدن نقش ایفا کنند.

نیشابوری گفت: کمک کردن به انجمن‌ها و نهادهای فرهنگی، هنری، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی می‌تواند به ارتقای فرهنگ جمعی، زیست محیطی کشور کمک کند و تاثیر آن هم بر رشد اقتصادی نمایان خواهد شد. برای تحقق چنین موضوعاتی نیازمند اصلاح برخی قوانین و مقررات هستیم.

وی افزود: مثلا ما هنوز در تعریف جرم سیاسی و قانون تشکیل احزاب مشکلاتی داریم به رغم اینکه برخی از این مشکلات اصلاح شده اما همچنان موانعی وجود دارد که در همین مجلس دهم فرصت تصحیح آنها وجود دارد.  دولت، مجلس و نهادی مثل خانه احزاب می‌توانند این مشکل را برطرف کنند؛ چراکه نگاهشان نگاه واقع‌بینانه و رو به جلو است. خود این موضوع باعث می شود تا میزان مشارکت میان مردم و نهادها افزایش پیدا کند. رای 24 میلیونی فرصت خوبی در اختیار آقای روحانی گذاشته است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: در دیدار اخیر دولت دوازدهم با رهبری انقلاب ایشان از امیرکبیر نام برده‌اند. ما نزدیک 40 سال  با امیرکبیر پس از انقلاب اسلامی یعنی مرحوم آیت الله هاشمی زیسته‌ایم. الان خلاء وجود یک امیرکبیر در عرصه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را احساس می‌کنیم. مرحوم امیرکبیر هم در دوران خودش تنها به موضوع اقتصاد توجه نمی‌کرد.

وی افزود: مباحث مهمی مثل آموزش، صنایع و تشکل‌ها در دستور کار قرار گرفت. همین انجمن‌هایی که بعدا به انجمن‌های مردم نهاد تبدیل شد، پایه اصلی‌اش در زمان مرحوم امیرکبیر گذاشته شده است. بحث هنر در زمان ایشان به شدت تقویت شد. دانشجویانی از ایران برای پرورش هنر به کشورهای خارجی اعزام شدند. استادانی از کشورهای آلمان، ایتالیا و اتریش وارد ایران شدند که هنر و صنعت را به ایرانیان آموزش دهند.

نیشابوری در پایان تصریح کرد: می‌خواهم تاکید کنم که امیرکبیر نگاه فراگیری به موضوعات کشور داشت. مرحوم آیت الله هاشمی هم اینگونه بودند. اکنون فرصت تحول پیش روی رییس جمهور وجود دارد. به دنیا باید ثابت کنیم امیرکبیرهای ایرانی هنوز هم در این سرزمین نفس می‌کشند و دل در گرو رشد این آب و خاک دارند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز