خبرگزاری کار ایران

شفر: فلسفه من حمله کردن، گل زدن و بردن است

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۶۵۵

«من در اینجا ورزشگاه قدیمی را دیدم و به من گفتند که استقلال در این ورزشگاه به قهرمانی آسیا دست یافته است. این موضوع نشان می‌دهد که ما در یک تیم بزرگ و تاریخی حضور داریم.»

روزنامه ایران نوشت: «بعد از نتایج ناامیدکننده منصوریان، وینفرد شفر آلمانی آمده تا استقلال را از بحران خارج کند. این مربی ۶۷ ساله که رزومه قابل اعتنایی دارد، در همین چند روز اظهارات امیدوارکننده‌ای برای هواداران داشته و در گفت‌وگو با خبرنگار «ایران» هم صحبت‌های خواندنی داشته است.

به عنوان سؤال اول، آیا درباره تیم فوتبال استقلال و پیشینه این تیم شناختی داشتید؟

قبل از حضور در ایران می‌دانستم که استقلال تیم بزرگ و پرهواداری است و قهرمانی‌های زیادی در داخل و خارج از کشور به دست آورده است. من در اینجا ورزشگاه قدیمی را دیدم و به من گفتند که استقلال در این ورزشگاه به قهرمانی آسیا دست یافته است. این موضوع نشان می‌دهد که ما در یک تیم بزرگ و تاریخی حضور داریم. استقلال را همواره با بایرن‌مونیخ مقایسه می‌کنم و می‌دانم که در این تیم باید همواره پیروز بود، زیرا مردم از شما این را می‌خواهند. همچنین باید اعتراف کنم از برخورد گرم و مهربانانه هواداران واقعاً شگفت‌زده شدم.

هواداران استقلال مانند بسیاری از هواداران فوتبال طرفدار بازی تهاجمی و گل‌های زده زیاد هستند.

فلسفه من در فوتبال حمله کردن، گل زدن و کسب پیروزی است و در استقلال نیز می‌خواهم این کار را انجام دهم. با شروع تمرینات اجرای این فلسفه را در دستور کار قرار داده‌ایم و با گذشت زمان و آشنایی بیشتر من و بازیکنان به فلسفه مورد نظر من دست پیدا خواهیم کرد تا هواداران از تیم خود لذت ببرند. هواداران تیم خود را دوست دارند و ما می‌خواهیم کاری کنیم تا عاشق تیم خود باشند.

از مجموعه تیم آیا شناختی دارید؟

فیلم برخی بازی‌های استقلال را تماشا کردم اما باید بازیکنان را در جلسات تمرینی بیشتری ببینم تا بتوانم درباره وضعیت ترکیب تیم تصمیم‌گیری کنم. البته شنیده‌ام که تیم چند بازیکن مصدوم نیز داشته است. برای شناخت بهتر از تیم نیاز به زمان دارم و با گذشت زمان شناخت من از تیم افزایش خواهد یافت. درباره بازیکنان هیچ پیش‌داوری نمی‌کنم و با شروع تمرینات و در طول زمان بازیکنان شایسته خود را به ما معرفی می‌کنند. شایسته بودن برای من جلوتر از سن بازیکنان اهمیت دارد و همه باید توانایی‌های خود را در تمرین به ما نشان بدهند تا جایگاهی در ترکیب تیم داشته باشند.

یکی از موضوعات مهم انتخاب دستیاران شما بود که پس از کلی شایعه و مطرح شدن نام‌های مختلف، بالاخره این اتفاق افتاد.

این موضوع را به باشگاه واگذار کرده بودم تا آنها دو مربی مورد نظر خود را به من معرفی کنند. می‌خواهم تجربیاتم را به مربیان جوان‌تر منتقل کنم و آنها در کنار من برای آینده تیم استقلال تربیت شوند. مک درموت هم که در استقلال حضور خواهد داشت و از او نیز استفاده می‌کنیم.

و آینده شما در استقلال چگونه خواهد بود؟

از وزیر ورزش، رئیس باشگاه آقای افتخاری و آقای توفیقی تشکر می‌کنم. ایشان درباره قرارداد من توضیحات کامل را ارائه کرده است. در مدت زمان حضور در ایران، تیم‌های پایه برای من اهمیت زیادی دارند و می‌خواهم کاری که در کارلسروهه و العین و دیگر تیم‌ها انجام دادم، اینجا نیز ادامه دهم. آینده استقلال تنها پایان این فصل نیست و ما باید به فکر سال‌های آینده نیز باشیم. در کنار همکاران و بازیکنانم تلاش می‌کنم تا پایان فصل رضایت هواداران استقلال را جلب کنیم و این موضوع بزرگ‌ترین هدف ما خواهد بود. جزئیات زیادی آینده ما را مشخص می‌کنند و امیدوارم شرایط به بهترین شکل برای ما پیش برود.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز