خبرگزاری کار ایران

کمبود خر در جهان/ افزایش تقاضای چینی‌ها عامل کاهش خر

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۴۵۵

تعداد خر‌ها در جهان با کاهش بی‌سابقه‌ای روبه‌رو شده که دلیل اصلی آن افزایش تقاضا برای پوست آنها در کشور چین است. چینی‌ها از پوست الاغ در تهیه غذاها و داروهای سنتی استفاده می‌کنند.

گوشت الاغ هم طرفداران زیادی دارد، اما کاهش شدید تعداد الاغ‌های در چین و تولید مثل محدود این حیوان باعث شده که متقاضیان در چین به دنبال تهیه این حیوان از کشورهای دیگر جهان باشند.

این مسئله بیش از همه جا در آفریقا بر زندگی روزمره تاثیر گذاشته، چون این حیوانات در حمل و نقل و کشاورزی -به ویژه در جوامع فقیرتر- نقش مهمی دارند.

در بسیاری از مناطق قیمت الاغ در چند سال اخیر دو برابر شده و رواج دزدی الاغ باعث شده که خانواده‌ها توانایی خریدن حیوان تازه را نداشته باشند.

تجارت الاغ بر اساس آمار

بر اساس گزارش موسسه خیریه پناهگاه الاغ که مقر آن در بریتانیاست، سالانه یک میلیون و هشتصد هزار پوست الاغ تجارت می‌شود، اما تقاضا بیش از ده میلیون است.

بر اساس آمار دولتی تعداد الاغ‌های چین از ۱۱ میلیون در سال ۱۹۹۰ میلادی امروز به ۳ میلیون رأس کاهش یافته است.

ژلاتینی که از جوشاندن پوست الاغ تهیه می‌شود به قیمت هر کیلو ۳۸۸ دلار فروخته می‌شود.

اوگاندا، تانزانیا، بوتسوانا، نیجریه، بورکینافاسو، مالی و سنگال صادرات الاغ به چین را ممنوع کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز