خبرگزاری کار ایران

10 شگفت‌انگیزترین اتفاقات دربی سرخابی

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۳۶۱

دربی پایتخت ایران پر از حوادث غریب بوده، برخی از این اتفاقات غریب و برخی شبه طنز بوده است.

1-مسعود مژدهی در بازی دوستانه مهر ماه 49 تعویض شد و از زمین بیرون آمد، اما چند دقیقه بعد دوباره به زمین آمد و گل تیم فوتبال استقلال را به ثمر رساند. با این گل استقلال 3-2 برنده بازی شد.

2-بهترین و بین‌المللی‌ترین داور تاریخ فوتبال ما یعنی جعفر نامدار هیچگاه در بازی دربی پایتخت قضاوت نکرده است.

3-در دربی سال 62 تماشاگران تا نیم‌متری زمین فوتبال نشسته و موقع اوت انداختن، تماشاگران به زحمت در محل پرتاب اوت شکافی انسانی ایجاد می‌کردند!

4-از اولین دربی بعد از انقلاب تنها 22 هزار نفر تماشاگر استقبال کرد آن هم بعد از 2سالی که دربی پایتخت انجام نشده بود، مردم درگیر تصویب قانون اساسی و مجلس موسسان و انتخابات اولین دوره ریاست جمهوری و... بودند وجو جامعه به شدت سیاسی بود.

5-کوروش شهبازی‌فر در دربی دوستانه سال 59 برای اولین بار و در دربی سال 75 برای آخرین بار روی نیمکت ذخیره پرسپولیس نشست، تا پرسابقه‌ترین بازیکن ذخیره در تاریخ دربی باشد، او مابین سال‌های مورد اشاره در تیم‌های مختلف از جمله همین تیم استقلال حضور یافت.

6-قلیچ‌خانی که کاپیتان استقلال در سن 23 سالگی و در اولین حضورش در دربی بود بعدها اعلام کرد داوران دربی در دهه 40 را خسروانی مدیر عامل تیم تاج انتخاب می‌کرد.

7-عزیز اصلی، در سال 84 در مصاحبه‌ای اعلام کرد که اگر به دهه 40 بر می‌گشت و در دربی حضور پیدا می‌کرد باز هم داوران آن بازی‌ها یعنی برازنده وحاج ابوالحسن را می‌زد، این 2 داور در زمان مصاحبه اصلی فوت شده بودند.

8- 2دربی از 84 دربی گذشته بزرگداشت بوده است، یکی برای فوت علی‌دانایی‌فرد و دیگری برای خداحافظی صفر ایرانپاک از فوتبال!

9-اسماعیل شریفات در آذر 90 و در جام حذفی گل سوم استقلال را زد تا طبق قرار قبلی، بازوبند کاپیتانی استقلال را تا آخر بازی به صورت هدیه دریافت کند!

10-بهترین رکورد گلزنی را در تاریخ دربی ایمون زائد داشته است. او با 20 دقیقه حضور در میدان 3گل در دربی بهمن سال 90 به تیم فوتبال استقلال زد.

منبع: ورزش سه

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز