خبرگزاری کار ایران

سیمای زنی در دور دست‌ها

asdasd
کد خبر : ۵۶۲۱۶۲

اشتغال زنان با وجود سیاست‌های موجود، با کندی و حرکت لاک پشتی پیش می‌رود و توان حملِ حجم بالای مطالبات این قشر را ندارد.

زینب پارسا فخر- فعال زنان در جهان اقتصاد نوشت: اشتغال زنان با وجود سیاست‌های موجود، با کندی و حرکت لاک پشتی پیش می‌رود و توان حملِ حجم بالای مطالبات این قشر را ندارد برای آنکه این موضوع را به مرور زمان به سمت تسهیل و روان‌سازی پیش ببریم می‌بایست حس اعتمادسازی و جلوگیری از بخشی‌نگری را در دستور کار قرار دهیم.

مدیران متولی می‌توانند با دعوت از سرمایه‌گذاران، به تقویت و ترغیب برای حل این موضوع گام بردارند. گاهاً این سوال پیش می‌آید برای نیمی از جامعه را که زنان و دختران تشکیل می‌دهند چه مقدار سرمایه‌گذار ویژه‌ی اشتغالزایی این قشر جذب شده‌اند؟!

مشاغل بسیار زیادی هستند که زنان از عهده‌ی آن به راحتی بر می‌آیند و توان دارند که خیلی بهتر از مردان دارای بازدهی و بازگشت سرمایه شوند.

در مقوله زنان، با واژه‌ای بنام بی‌سرپرست و بدسرپرست مواجه می‌شویم اگر بخواهیم تعریف ساده و عامیانه‌ای از بی‌سرپرست و بدسرپرست داشته باشیم به این نکته می‌رسیم زنان در این دو آسیب اجتماعی، مورد غضب و نالطفی بسیاری قرار گرفتند و چه بسا بعد از مرگ یا جدایی از همسر، به سختی می‌توانند امرار معاش کنند، زنان بدسرپرست که قاطبه آنها با همسران دارای اعتیاد و ….هستند نیز به سختی می‌توانند از عهده‌ی زندگی بر بیایند. حال چاره چیست؟!

چه کنیم که زنان در این حالت‌ها و آسیب‌های اجتماعی بتوانند خود و خانواده را کنترل کنند و از خطرات و معضلات اجتماعی در امان باشند؟ دولت و مراکز حمایتی می‌توانند با برپایی *بازارچه‌های خود اشتغالی زنان* گامی مناسب در جهت توانمندسازی و شکوفاشدن استعدادهای زنان بردارند.

البته می‌توان گفت؛ موضوع اشتغالزایی و استقلال شغلی زنان، موضوع ساده و راحتی نیست و نیازمند به زمان و برنامه منسجمی دارد و اینکه دولت‌ها به اصول آن پایبند باشند.

سیمای اجتماعی زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست را با کدام قصه می‌توان روایت کرد و برای آن کدام واژه‌ها را باید پیدا کرد! قصه‌ی تلخ و ناهموار روزگار آنان را چه کسی می‌تواند در نقش و نگار کاشی گونه جامعه ترسیم کند؟!

او می‌تواند و توانایی دارد برای خود مستقل و کارآفرینی کند، او به دنبال اثبات و ظهور توانایی‌هایی خویش است!

او به دنبال ارتباط تاریک و شعارگونه دولت‌ها نیست! او می‌خواهد نقش زن بودن و مادر بودن و یک فرد کارآفرین را به خوبی پیاده کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز