خبرگزاری کار ایران

شناسایی کف دست، ابداع جدید برای گشودن قفل گوشی

asdasd
کد خبر : ۵۶۶۱۱۰

اخیرا یک حق اختراع(پتنت) برای یک روش بسیار متفاوت گشودن قفل گوشیهای موبایل به ثبت رسیده است.

شرکت سامسونگ از ابداع یک روش متفاوت احراز هویت برای گوشی‌های هوشمند ارائه داده که کاربران می‌توانند قفل دستگاه خود را با نشان دادن کف دست خود باز کنند.

این روش ممکن است به شما در یادآوری کلمات عبور از دست رفته کمک کند.

ابداع انحصاری سامسونگ استفاده از اسکن کف دست را به عنوان یک روش شناسایی در گوشی‌های سامسونگ پیشنهاد می‌کند. مثال زده شده در این اختراع، فردی را نشان می‌دهد که در حال گرفتن عکس از کف دست خود برای بازیابی رمز عبور فراموش شده خود است.

به جای اینکه رمز عبور بر روی صفحه نمایش ظاهر شود، گوشی حروف را در الگوهای مشخصی در کف دست شما پنهان می‌کند. کاراکترهای ناقص اطلاعات کافی را برای حدس رمز به کاربر می‌دهند.

اگر این روش اسکن کف دست، همیشه راه خود را به گوشی‌های گلکسی آینده باز کند، به فهرست طولانی از روش‌های شناسایی بیومتریک خواهد پیوست.

گوشی های فعلی سامسونگ مانند Galaxy S8 و Note 8 از اسکن اثر انگشت، اسکن رادیوگرافی و تشخیص چهره، مضاف بر پین‌ها و رمزهای عبور مبتنی بر الگو استفاده می‌کنند.

شناسایی کف دست، ابداع جدید برای گشودن قفل گوشی

حتی اگر ثبت اختراع اسکن کف دست برای بازیابی یک رمز عبور فراموش شده استفاده شود، احتمالا می‌تواند برای سایر اهداف مانند باز کردن قفل تلفن یا تایید اعتبار سامسونگ و استفاده برای خرید اینترنتی اتخاذ شود.

رقیب اصلی سامسونگ، اپل، تشخیص چهره را به عنوان فرم اصلی احراز هویت در آیفون X معرفی کرده است. برای انجام این کار، اپل کل سیستم دوربین را با استفاده از سنسورهای سه‌بعدی، دوربین‌های مادون قرمز و پروژکتور نقطه‌گذار برای ایجاد روشی موسوم به تشخیص چهره طراحی کرد.

اگر سامسونگ اسکن کف دست را به عنوان یک روش جدید احراز هویت معرفی کند، نمی‌دانیم که آیا از فناوری موجود بهره می‌برد یا از فناوری‌ها و سخت‌افزارهای جدید استفاده می‌کند. این می‌تواند در ایجاد یک روش امن‌تر، تفاوت بزرگی ایجاد کند.

اپل همچنین با به رسمیت شناختن روش تشخیص چهره در آیفون X، روش اسکن اثر انگشت را که سال‌ها روش اصلی شناسایی آن بود، کنار گذاشت.

رویکرد سامسونگ این است که روش‌های مختلفی از احراز هویت را برای کاربران فراهم آورد تا به دلخواه انتخاب کنند، اما تمرکز اپل بر روشی است که تا حد امکان امن باشد.

سامسونگ در این زمینه اظهار نظر بیشتری نکرده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز