خبرگزاری کار ایران

بازگشت قابلیت‌های لمسی گوگل هوم مینی

asdasd
کد خبر : ۵۶۸۳۰۷

از این به بعد کاربران گوگل هوم مینی به جای ضربه زدن بر روی دستگاه، بایستی چند ثانیه یکی از قسمت‌های کناری گوگل هوم را فشار دهند تا بتوانند از این طریق تماس‌ها را به پایان برسانند و یا موزیک‌ها را متوقف یا پخش کنند.

اگر به‌خاطر داشته باشید، اواسط ماه اکتبر پس بروز مشکلات فنی، گوگل برخی از ویژگی‌های لمسی اسپیکر هوشمند گوگل هوم مینی را غیرفعال کرد. با اینکه ضربه زدن روی قسمت بالایی گوگل هوم مینی باعث فعال شدن دستیار هوشمند گوگل، کنترل موزیک، تنظیم آلارم و تایمر می‌شد، اما با لمس یکسره این قسمت اسپیکر، عملکرد دستگاه دچار اختلال و آشفتگی می‌شد. این مسئله باعث می‌شد گوگل هوم یکسره صداهای اطراف را ضبط کند و آنها را مستقیما به سرورهای گوگل ارسال کند. البته ابن مشکل تنها شامل نسخه‌های اولیه مختص بازبینی می‌شد و دستگاه‌هایی که به صورت پیش فروش و در فروشگاه‌ها عرضه شدند به این مشکل دچار نشده بودند. اما گوگل مجبور شد این ویژگی را برای تمامی کاربران گوگل هوم مینی غیرفعال کند.

گوگل این مشکل را با غیرفعال کردن قابلیت‌های لمسی گوگل هوم مینی رفع کرد. با این اقدام، کاربران گوگل هوم مینی دیگر قادر به استفاده از دستیار صوتی، کنترل موزیک و تنظیم آلارم با استفاده از دستورات ضربه‌ای نبودند و به همین دلیل گوگل به کاربران توصیه کرد تا زمان حل این مشکل با استفاده از دستورات صوتی از این قابلیت‌ها اسنفاده کنند.

حال خبر رسیده که گوگل تصمیم گرفته این قابلیت‌های لمسی گوگل هوم مینی را مجددا برای کاربران فعال کند که البته استفاده از این ویژگی‌ها دقیقا مثل گذشته نخواهد بود. از این به بعد کاربران گوگل هوم مینی به جای ضربه زدن بر روی دستگاه، بایستی چند ثانیه یکی از قسمت‌های کناری گوگل هوم را فشار دهند تا بتوانند از این طریق تماس‌ها را به پایان برسانند و یا موزیک‌ها را متوقف یا پخش کنند. ضربه‌ زدن‌های کوتاه روی کناره‌های دستگاه هم برای تنظیم بلندی صدای موزیک کاربرد خواهد داشت. این ویژگی‌ها پس از انتشار Firmware نسخه 1.29 برای کاربران قابل استفاده خواهد بود.

منبع :‌ آی‌تی‌ایران

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز