خبرگزاری کار ایران

اصلاحات منطقه یورو تهدیدی بر اتحادیه اروپا

asdasd
کد خبر : ۵۷۲۲۹۴

سال گذشته با شوک‌های سیاسی همراه بود و امسال با وجود آرامش نسبی شاهد شگفتی‌هایی چون تخریب سیستم سیاسی دو حزبی در فرانسه و شکست اکثریت در سیاست آلمان بود.

روزنامه تجارت به نقل از فایننشال تایمز نوشت: می‌توان انتظار داشت در طولانی مدت این رویدادها بیشتر از برگزیت اهمیت داشته باشند. در هفته‌های گذشته نخست وزیر انگلیس "ترزا می" توانسته تا اعتماد همکاران اروپایی خود را جلب کند.اما خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اتحاد را از بین نخواهد برد بلکه موضوعات حل نشده کهنه ای می‌توانند منطقه پولی یورو را تحت تاثیر بگذارند.

امسال شاهد پیشنهاد امانوئل ماکرون برای اصلاحات در بودجه منطقه یورو بودیم درادامه پارلمان منطقه یورو نیز از تغییر در ساختار اتحادیه اروپا خبر داد.

وزیر اقتصاد آلمان از طرح خود برای انتقال مکانیسم ثبات اروپایی به یک صندوق کامل پولی اروپایی خبر داد. این ایده بازسازی ساختاری بدهی‌های کشورهای دریافت کننده کمک اتحادیه اروپا به صورت نیمه اتوماتیک است.

اخیرا مارتین شولتز رهبر حزب سوسیال دموکرات پیشنهاد ایجاد ایالات متحده اروپا تا سال 2025 را مطرح کرد.آقای شولتز که‌امسال در کمپین خود از ادغام اروپایی صحبت نکرده بود این موضوع را چند روز پیش از دور اول مذاکرات دولت ائتلافی توسط آنگلا مرکل بیان کرد.

کمیسیون اروپایی نیز پیشنهادهای خود را مطرح کرده است که اهمیت آن نه بر منطقه یورو بلکه نقش روبه نابودی خود کمیسیون اروپایی است.

اکثریت وزرای اقتصادی جهان مخالف ایده اصلاحات ماکرون و کمیسیون اروپایی هستند.در بین این پیشنهادات باید منتظر بود که در واقعیت اصلاحات منطقه یورو رخ می‌دهد یا خیر؟ اگر چنین شود یک بحران تازه در راه است که ثروت کشورهای اروپایی را تهدید می‌کند.

ترجمه: فاطمه مهتدی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز