خبرگزاری کار ایران

محمد هاشمی:

اگر امام زنده بود، تلگرام فیلتر نمی‌شد

asdasd
کد خبر : ۵۷۵۷۹۷

رئیس اسبق صداوسیما معتقد است: اگر امروز امام خمینی(ره) زنده بود، با فیلتر تلگرام مخالفت می‌کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سایت خبرفوری، محمد هاشمی رفسنجانی در پاسخ به سوالی درباره ضرورت مجوز به رسانه‌های صوتی و تصویری خصوصی و نظرات حضرت امام در این باره، بیان کرد: همان زمان هم از نظر من تلویزیون خصوصی لازم بود. همیشه در دنیای رقابت هم پاسخگویی و هم عملکرد بهتر است. بدون رقابت کیفیت کارها بالا  نمی‌رود و پسند مخاطب لحاظ نمی‌شود. اگر رقیبی نباشد طبیعی است عرضه کننده به خودش زحمت نمی‌دهد و مثل آش کشک خاله می‌شود که بخوری و نخوری پایت است.

او تاکید دارد: با توجه به ویژگی‌های جامعه و ضرورت‌های مختلف در هر عرصه‌ای که بتوانیم رقابت سالم در چارچوب ارزش‌ها و قوانین داشته باشیم به نفع‌مان است. انحصاری بودن تلویزیون معنا ندارد. اگر رقیب داشته باشیم، برخی گاف‌ها را نمی‌دهیم.

هاشمی در پاسخ به اینکه آیا این نظر را به امام منتقل کرده بودید، اظهار کرد: اساسا این مطلب را امام به ما منتقل کرده بودند. ما در شروع کار محضر امام رفتیم امام به تلویزیون می‌گفتند «جعبه» و آنجا فرمودند شما که این طرف جعبه هستید کاری کنید که مردم آن طرف جعبه بنشینند. یعنی برنامه‌ها جذاب و مخاطب‌پسند باشند. ما در این طرف جعبه هر چه بگوییم و جلوی جعبه کسی نباشد مفهومی ندارد.

او بیان کرد: برداشت من از منطق امام این بود که امام طرفدار رقابت هستند. امام فوق‌العاده مردم محور بودند. در دولت آقای مهندس موسوی من به اعتبار صداوسیما عضو هیات دولت بودم و در دیداری که با امام داشتیم ایشان فرمودند هر کاری که مردم می‌توانند انجام دهند را به آنها واگذار کنید. امام به دولتی بودن کارها اصلا راضی نبودند.

از نظر محمد هاشمی مدیران ما کمتر تجربه گرفته‌اند. او می‌گوید «زمانی دختر و پسرها را از پارک‌ها خارج کردیم و روابط را به داخل خانه‌ها هل دادیم اما در خانه دیگر تنها کنار هم نشستن نبود، مسائل دیگری اتفاق می افتاد و سطح روابط بسیار فراتر رفت». او این مثال را درباره فیلترینگ می‌زند و می‌گوید: دنیای امروز را نمی‌شود کنترل کرد. جهان حتی دیگر دهکده کوچک نیست، از ان هم خیلی کوچک تر شده است. از هر حادثه ای در جهان می شود اطلاع داشت دیگر زمانی نیست که بشود این مسائل را کنترل کرد. هر ممنوعیتی هم باعث ایجاد حرص و طمع می شود. باید برای مردم عقل و شعوری قائل باشیم.

او در پاسخ به این سوال که اگر امام زنده بود، تلگرام فیلتر می‌شد؟، می‌گوید: اگر حضرت امام زنده بودند تلگرام فیلتر نمی‌شد البته من نمی‌توانم غیب‌گویی کنم اما بر اساس آن نظراتی داشتند این اتفاق نمی‌افتاد. تنها باید نظارت کرده و در کنارش فرهنگ‌سازی کنیم. امام به ما می‌فرمودند ما با هنر مخالف نیستیم، با ابتذال مخالفیم. ویدئو و نوار و تلگرام فرقی ندارد، چیزی که می‌شود با منطق امام با آن مخالفت کرد ابتذال است و نه رسانه. منطق امام این بود که اگر اینها در چارچوب درستی باشد می‌توانند وجود داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز