خبرگزاری کار ایران

پارک‌های آموزش فرهنگ حقوق

asdasd
کد خبر : ۵۷۶۶۱۵

امروزه آموزش نقش بسزایی در جامعه ایفا می کند و هرچقدر آموزش ها بر اساس نیازهای روز جامعه و مقتضیات زندگی روزمره شهری باشد به مراتب اثرگذاری بیشتری نیز دارد.

به گزارش ایلنا، سید ابوالفضل عسکری در یادداشتی نوشت: امروزه آموزش نقش بسزایی در جامعه ایفا می‌کند و هرچقدر آموزش ها بر اساس نیازهای روز جامعه و مقتضیات زندگی روزمره شهری باشد به مراتب اثرگذاری بیشتری نیز دارد. جامعه‌ای دارای پایداری و امنیت بیشتر در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و ... می‌باشد که از ابتدا بتواند نسل خود را در همه حوزه‌ها بطور مناسب، کارآمد و مداوم پرورش دهد. در اکثر کشورهای پیشرفته و توسعه یافته بیشترین تمرکز بر آموزش از سنین کودکی گذاشته می شود که هم فرد آمادگی بهتری برای درک و دریافت مطالب دارد و هم ماندگاری بیشتری در ذهن مخاطب دارد.

بدیهی است که یکی از مشکلات و دغدغه های هر کشوری در عصر حاضر مسائل مربوط به عدم آگاهی های حقوقی است که این عدم شناخت باعث بوجود آمدن بسیاری از آسیب های اجتماعی از قبیل مسائل مربوط به املاک، حقوق کار، اختلافات مالی و... می باشد که این موارد خود سبب بوجود آمدن موارد ناخوشایندی از قبیل قتل ، دزدی ، طلاق ، اعتیاد و غیره می شود.

حال اگر بتوان زمینه ای فراهم کرد تا کودکان از ابتدای سنین یادگیری با مسائل و مشکلات پیشروی خود در زندگی فردی و اجتماعی آگاهی یابند و بدانند اگر آگاهی های لازم را نداشته باشند، عواقب خوبی در انتظار آنان نیست؛ لذا بطور حتم این آموزش ها می تواند همانند سپری محکم در مقابل آسیب‌های اجتماعی عمل کند.

همچنین از دیگر نتایج مفید چنین آموزش هایی پدید آمدن نسلی باهوش، منضبط، قانون گرا و برخوردار از سواد حقوقی کافی در جامعه خواهد بود. در سال های گذشته یکی از ایده های خوبی که شکل گرفت و پیامدهای خوبی نیز به همراه داشت طرح پارک های آموزش فرهنگ ترافیک بود که نتایج مطلوبی را به دنبال داشت.

آشنا نمودن کودکان با مسائل ترافیکی در این پارک ها، می تواند در آینده هزینه های کمتری را در خصوص عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی بخشی از جامعه بر روی دست مسئولان بگذارد. به نظر می رسد در جامعه امروز خلاء وجود چنین پارک هایی در زمینه آموزش‌های حقوقی نیز دیده می‌شود.

مراکزی که بتوانند کودکان را از همان سنین ابتدایی با حقوق شهروندی آشنا کنند تا شهروندان در آینده زندگی فردی و اجتماعی بتوانند از حقوق خود دفاع کنند. پارک آموزش فرهنگ حقوق می تواند مدرسه ای برای آموزش به کودکانمان باشد تا کودکان بایدها و نبایدهای زندگی جامعه کنونی را بیاموزند و در مواقع لازم بهترین تصمیم را بگیرند.

این طرح همکاری و تعامل بین قوای سه گانه، شهرداری ها و مراکزی که به هر نحوی در زمینه افزایش و بهبود زندگی شخصی و اجتماعی دخیل هستند را می طلبد.چه بسا با اجرای اینگونه طرح ها بتوان بسیاری از معضلات و آسیب های اجتماعی را کاهش داد و یا حذف نمود.کاهش جرائم، پرونده های قضایی، تنش های خانوادگی از نتایج این قبیل برنامه ها است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز