خبرگزاری کار ایران

منابع انسانی و برندسازی

asdasd
کد خبر : ۵۹۴۵۴۲

از زمانی که کلمه نیروی انسانی به کلمه منابع انسانی تغییر یافت، این نکته را به همگان یادآورشد که افراد شاغل در یک سازمان به عنوان یک منبع و سرمایه هستند.

امیرعلی رمدانی، تحلیل گر اقتصاد و دانشجوی دکتری صنایع در جهان اقتصاد نوشت: از زمانی که کلمه نیروی انسانی به کلمه منابع انسانی تغییر یافت، این نکته را به همگان یادآورشد که افراد شاغل در یک سازمان به عنوان یک منبع و سرمایه هستند. با تلاش، پشتکار و خلاقیت افراد، یک سازمان شکل می‌گیرد و پابرجا می‌ماند. زحمات افراد سازمان‌هاست که سبب تبدیل شدن نام آنها به یک برند می‌شود. با آموزش دادن افراد و به روز کردن اطلاعات آنان می‌توان توانایی آنها را افزایش‌داد و از پتانسیل افراد در جهت کسب اهداف سازمان بهره برد. اگر آموزش در سازمانی فراموش شود و پرسنل با همان سطح سواد، فعالیت‌های خود را ادامه دهند، دیری نمی‌پاید که رقیبان هوشیار بازار را تصاحب کنند. سازمان‌هایی که به موضوع آموزش اهمیت می‌دهند و آن را یک نیاز برای پرسنل می‌دادند سهم بیشتری از بازار در دست دارند.

سازمان‌ها برای رشد، احتیاج به افرادی دارند که بتوانند با داشتن ذهنی خلاق، سطح دانشی بالا و همچنین با داشتن مهارت‌های اجتماعی مانند دارا بودن اخلاق حرفه‌ای کار، حس مسئولیت و … قدم موثری در راستای رشد اقتصادی بردارند.

پرورش نیروهای خبره، نه تنها هزینه و زمان سازمان‌ها را هدر نمی‌دهد بلکه یک سرمایه‌گذاری می‌باشد که هم برای سازمان‌ها و هم برای افراد مفید است. با اینکار فرد انگیزه، خودباوری و مسئولیت‌پذیری بیشتری در کار خواهد داشت و از طرفی هم باعث می‌شود سازمان‌ در عرصه‌‌های ملی و بین‌المللی به اهداف والای خود نزدیکتر شود. مدیران سازمان‌ها می‌بایست با یک برنامه‌ریزی آموزشی کارآمد و صحیح پرسنل، در مسیر شکوفایی گام بردارند.

اگر جامعه‌ای بخواهد در راه تحقق اهداف خود گام بر‌دارد، همه افراد آن باید این نکته را در ذهن داشته باشند که با آموزش‌ دادن به نیروهای جوان، اقتصاد آینده، جامعه تضمین می‌شود. در واقع پرورش جوانان در این دوران که هر روز شاهد یک کشف و اختراع جدید هستیم، از ضروریات هر جامعه است. تمام جوامع، چه جوامع پیشرفته و چه کشورهای در حال توسعه بمنظور ایجاد تحولات مثبت اقتصادی به افراد متخصص و کارآمد نیاز دارند؛ که چه بسا این موضوع برای کشورهای در حال توسعه‌ بسیار مهم‌تر باشد.

با گذراندن دوره‌های تخصصی می توان از جوان ساده امروز، یک متخصص برای فردا پرورش داد. پرورش نیروهای خبره و کارآمد می‌تواند توسعه اقتصادی یک کشور و یک جامعه و یک زندگی راحت‌تر را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز