خبرگزاری کار ایران

از نوروزی تا آستوری؛ ستاره‌هایی که زود خاموش شدند

asdasd
کد خبر : ۶۰۰۵۵۶

در طول تاریخ فوتبال، حوادث دردناک فراوانی از جمله فوت ستاره‌های جوان رخ داده است.

خبر درگذشت داویده آستوری، مدافع 31 ساله و ایتالیایی فیورنتینا جهان فوتبال را در شوک بزرگی فرو برد و به همین دلیل، دیدارهای دیشب سری آ ایتالیا نیز لغو شد.

در طول تاریخ، بازیکنان مطرح یا کم نام و نشان زیادی در زمین فوتبال یا در زمان طی کردن دوران ورزشی خود از دنیا رفته‌اند که در ادامه نام و سرنوشت 10 نفر از آنها را مرور خواهیم کرد؛

27 آگوست 1902، دی جونز بازیکن منچسترسیتی دچار عفونت زانو شد و در ادامه با گسترش این بیماری، این بازیکن در سن 35 سالگی درگذشت.

8 آوریل سال 1907، تامی بلک استاک بازیکن 25 ساله باشگاه منچستریونایتد بود که در جریان بازی و بعد از زدن ضربه سر دچار حمله قلبی شد و از دنیا رفت.

رگ‌های قلب باب بنسون، بازیکن 33 ساله آرسنال در 19 فوریه سال 1916 و بعد از دیدار برابر ریدینگ بسته و او درگذشت.

در تاریخ 5 سپتامبر 1931، جان تامسون بازیکن سلتیک در سن 22 سالگی و بعد از برخورد با بازیکن رنجرز، از ناحیه جمجمه دچار شکستگی شده و فوت کرد.

سانحه هوایی مونیخ در روز 6 فوریه سال 1958 رخ داد و پرواز بریتیش ایرویز در سومین تلاش خود برای پرواز از فرودگاه مونیخ  سقوط کرد. در این هواپیما بازیکنان و مربیان منچستریونایتد حضور داشته و در نهایت ۲۰ نفر از ۴۴ سرنشین هواپیما، موقع سقوط جان باختند و بقیه به شدت آسیب دیدند. 3 نفر دیگر نیز در بیمارستان از دنیا رفتند که در نتیجه مجموع جان باختگان این حادثه به ۲۳ نفر رسید و ۲۱ نفر نیز جان سالم به در بردند که بابی چارلتون مشهورترین آنها بود.

مارک ویوین فوئه، بازیکن تیم ملی کامرون در تاریخ 26 ژوئن سال 2003 و در خلال برگزاری جام کنفدراسیون‌ها درگذشت.

این بازیکن در جریان دیدار تیم ملی کامرون برابر کلمبیا در مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها دچار حمله قلبی شد و سریعا به بیمارستان منتقل شد اما در نهایت تلاش پزشکان برای ریکاوری جواب نداد و این بازیکن کامرونی از دنیا رفت. باشگاه‌های منچسترسیتی و لانس هم پیراهن‌های شماره 23 و 17 را که روزی بر تن این بازیکن کامرونی بود را به احترام او بایگانی کردند.

هادی نوروزی، کاپیتان و ستاره 31 ساله پرسپولیس در تاریخ 9 مهر 1394 و در نزدیکی صبح در خواب جان سپرد تا یکی از تلخ‌ترین اتفاقات تاریخ فوتبال ایران رقم بخورد.

درگذشت نوروزی که در ابتدای همان فصل کاپیتان پرسپولیس شده بود، فوتبال ایران و همبازیان او را در شوک فرو برد و هنوز هم هوادارن پرسپولیس، در هر دیدار و در دقیقه 24، یاد او را زنده نگه می‌دارند.

آنتونی پوئرتا، هافبک اسپانیایی سویا تنها 22 سال داشت که طی یک حادثه دردناک از دنیا رفت.  این بازیکن در تاریخ 28 اگوست سال 2007 میلادی و در جریان دیدار ختافه برابر سویا و هنگام حمله به سمت دروازه حریف، دچار حمله قلبی شد و درگذشت. البته پوئرتا در جریان بازی با کمک پزشکان احیا شد اما دوباره در رختکن شرایط وخیم شد و او درگذشت.

پوئرتا سابقه بازی در تیم ملی اسپانیا و همچنین کسب افتخارات فراوانی از جمله فتح لیگ اروپا و سوپرلیگ اروپا در دوران کوتاه حضور خود در باشگاه سویا را داشت.

دنیا خارکه در تاریخ 8 آگوست سال 2009 و در حالیکه 26 سال داشت، درگذشت. این بازیکن در جریان اردوی پیش فصل اسپانیول و هنگامیکه در حال صحبت کردن با همسرش بود دچار حمله قلبی شده و از دنیا رفت.

خارکه رابطه خوبی با آندرس اینیستا ستاره و کاپیتان بارسلونا داشت و اینیستا بعد از گلزنی در فینال جام جهانی 2010، گل خود را به بازیکن فقید اسپانیایی تقدیم کرد.

دیروز داویده آستوری، مدافع ایتالیایی فیورنتینا نیز از دنیا رفت تا جامعه جهانی فوتبال در شوک بزرگی فرو برود. آستوری در طول دوران ورزشی خود 14 بار برای تیم ملی ایتالیا نیز به میدان رفت اما در نیمه شب جان سپرد تا فوتبال جهان در غم از دست رفتن او سوگوار شود.

منبع: ورزش سه

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز