خبرگزاری کار ایران

چشم انداز اقتصادی ترکیه در ماه آوریل

asdasd
کد خبر : ۶۰۴۲۱۸

با وجودی که هنوز زمانی از ماه مارس نگذشته بازیگران بازار درباره سناریوی اقتصادی ماه آوریل صحبت می‌کنند.

روزنامه تجارت به نقل از حریت نوشت: این عقیده کلی وجود دارد که ماه مارس و آوریل چشم انداز اقتصادی ترکیه را مشخص خواهد کرد. اما انتظارات درباره اقتصاد ترکیه متفاوت است.

به نظرمی‌رسد تجار از سناریوهای خوشبینانه حمایت کنند. تجار کشور مدتهاست از «تجارت خوب است ولی پولی در بازار نیست» شکایت دارند.

درعین حال انتظار دارند فعالیت‌های اقتصادی افزایش داشته باشند و پول بیشتری را در بازار به همراه داشته باشد افرادی که این خوشبینی را دارند معتقدند دولت قدم‌های درست دموکراتیک را برای حل مشکلات با غرب برخواهد داشت و انتظار بهبود شرایط اقتصادی وجود دارد.

بخش ساخت و ساز نیز با انتظار مشابه همراه است. فروش در ماه فوریه بهبود داشته است اما بازیگران بازار انتظار فروش بهتری پس از ماه آوریل را دارند.

این امر درحالی رخ می‌دهد که دولت خبرنگاران زندانی را اخیرا آزاد کرده و به آرامی‌درحال گسترش این حرف است که اینکار با هدف بهبود چشم انداز اقتصادی صورت گرفته. امری که انتظارات مثبت را به همراه داشته است.

شرکت‌های بزرگ دیدگاهی پیچیده دارند. آنها هنوز به دنبال پاسخ به این پرسش هستند که برسر انتخابات چه خواهد آمد یا ارتش در عفرین سوریه یا منبیج چه خواهد کرد.

این دیدگاه همچنین تحت تاثیر جریمه‌های اعمالی آمریکا علیه ترکیه به خاطر دور زدن تحریم‌های ایران قراردارد که با ادامه دادگاه رضا ضراب در ماه آوریل خود را نشان می‌دهد.

تنها انتظار مثبت این ماه اجلاس گروه جی 20 است که رجب طیب اردوغان با مقامات ارشد اتحادیه اروپا دیدار می‌کند و میتواند بازارها را تقویت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز