خبرگزاری کار ایران

هشدار بازارهای ارزی به اقتصاد آمریکا

asdasd
کد خبر : ۶۰۴۷۸۷

نگرانی درباره ضعف دلار با تصمیم ترامپ برای افزایش تعرفه‌های فولاد و آلومینیوم بیشتر شد.

روزنامه تجارت به نقل از فایننشال تایمز نوشت: یکی از چشم اندازهای نگران کننده بازار مالی رویکرد ارزش دلار بود که 10 درصد کاهش داشت. این امر برخلاف یک سری از فاکتورها رخ داد که انتظار افزایش قیمت دلار را نشان می‌داد.

این فاکتورها تغییر در پیش بین‌های مالی و افزایش نرخ بهره بانکی و افزایش استخدام و رشد اقتصادی و کاهش مالیاتی بود.

اگر انتظار استهلاک دلار با مقیاسی بالا نباشد سرمایه گذاران ترجیح می‌دهدند تا به جای دلار بر دارایی‌های خارجی سرمایه‌گذاری کنند.

با توجه به حرکاتی در زمینه افزایش نرخ بهره بانکی با کاهش نرخ دلار این امر منطقی است که دلار درمقابل یورو کاهش 15 درصدی داشته باشد.

الگوی نرخ بالای بهره و ارزش ضعیف دلار نشانگر چندین بعد از دارایی‌های آمریکاست.اما دراین میان استقلال فدرال رزرو نیز با سیاست‌های خزانه داری آمریکا زیرسئوال می‌رود.

این نگرانی‌ها با تصمیم گیری ترامپ به افزایش تعرفه‌ها وارداتی بیشتر شد.

تصمیمی‌که امنیت ملی تجارت را تحت تاثیر می‌گذارد . افت بازارهای بورس آمریکا نشانگر کاهش رقابتی شدن حضور آمریکا خواهد شد.اعتماد بازارهای جهان به راحتی بازخواهند گشت اما بازار ارز این سیگنال را می‌فرستد که آمریکا در راهی سالم نیست و زمان آن است که آمریکا بنیادهای خود را تقویت کند که متکی به اقتصاد سالم و ارزش بیشتر دلار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز