خبرگزاری کار ایران

استعفای شهردار و چند نکته

asdasd
کد خبر : ۶۰۵۳۷۷

اعتماد مردم به جریان اصلاحات در انتخابات شورای شهر براصلاح ‌طلبان این تکلیف را می‌کند که به گذشته باز نگردند.

محمود میرلوحی-عضو شورای شهر در جهان اقتصاد نوشت: مردم تهران در انتخابات شورای شهر به صورت گسترده‌ای حاضر شدند و به لیستی متفاوت و متمایز رای دادند. اعتماد مردم به جریان اصلاحات در انتخابات شورای شهر براصلاح ‌طلبان این تکلیف را می‌کند که به گذشته باز نگردند و با قدرت هرچه تمام‌تر به وعده‌هایی که به مردم داده‌اند جامع عمل بپوشانند.

استعفای آقای نجفی البته به هر دلیلی از جمله بیماری ایشان و حتی سیاسی باشد، نمی‌تواند خللی از آنچه مردم از مجموعه شورای شهر خواسته‌اند ایجاد کند و اعضای شورای شهر قصد ندارند راهی را که تا این لحظه پیموده‌اند و شفافیت نسبی که توسط آنها و شهردار محترم تهران تا این لحظه ایجاد کرده‌اند را باز گردند.

هرچند شهردارتهران استعفا داده‌اند اما به هرطریق این اعضای شورای شهر هستند که در مورد ابقاء وی  و حتی قبول استعفای آقای نجفی تصمیم‌گیری‌خواهند کرد.

هرچند آنها سعی می‌کنند که نجفی به عنوان مدیری تحولگرا در راس شهرداری تهران قرار داشته باشد، آقای نجفی دلیل استفاء خود را مشکلات شخصی از جمله بروز بیماری عنوان کرده است اما نه اذهان عمومی جامعه و نه اعضای شورای شهر نمی‌تواند قانع شود که دلیل استفای ایشان فقط این مورد باشد.

چه آقای نجفی در این پست بمانند و چه بروند این دوره با تلاش‌های ایشان یک دوره درخشان خواهد بود که جلوی رانت‌خواری‌ها گرفته شده می‌توان از این دوره کوتاه نیز به عنوان یک دوره موفق در مدیریت شهری نام برد. 

مسیر ایجاد شفافیت، تنها مسیر موردتایید اعضای شورای شهر است که به آن حتی بدون حضور مدیر توانمندی مانند آقای نجفی ادامه خواهند داد.

هر چند جایگزین تا این لحظه برای نجفی در نظرگرفته نشده است اما، به طور قطع اگر شورا قرار باشد شخص دیگری را برای این پست در نظر بگیرد باید کسی را انتخاب کند که دارای  ویژگی‌ها مد نظر آرمان‌های شورای شهر بر اساس رای مردم باشد.

آنچه در آینده باید در شهرداری مورد بازبینی قرار بگیرد وضعیت نیروی انسانی این مجموعه است.

اینکه در آینده بتوانیم شهرداری را از لحاظ کیفیت و تخصص ارتقا دهیم و شرایط مناسب‌تری برخوردار شود از برنامه‌های اصلی شورا است.

ما اکنون می‌بینیم که دانشگاه‌های مهم کشور در تهران قرار دارد و سالهاست چهرهای علمی و متخصص و تحصیل کرده از دانشگاه‌های شریف و تهران امیرکبیر  فارغ التحصیل شده‌اند اما هرگز از این نیروهای متخصص در مدیریت شهری استفاده نشده است و در عوض افراد بازنشسته و ناکارآمد سازمانی و جناحی خود را در پست‌های مدیریتی بکار گرفته‌اند.

درحالی که عقل می‌گوید باید از جوانان استفاده کرد از این رو تغییر در ساختار شهرداری و به منظور استفاده از نیروهای متخصص در دستور کار آینده شهرداری و شورای شهر قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز