خبرگزاری کار ایران

برای کمک به ناسا از ابرها عکس بفرستید!

asdasd
کد خبر : ۶۰۵۴۸۵

ناسا از مردم درخواست کرده است تا از ابرها عکس بیاندازند و از طریق یک اپلیکیشن ارسال کنند تا به بررسی داده‌های ماهواره‌های ناسا کمک شود.

آژانس فضایی آمریکا(ناسا) اعلام کرده است که علاقه‌مندان با ارسال عکس‌هایی از ابرها از طریق یک اپلیکیشن موسوم به "ناظر جهانی"( GLOBE Observer)، به بررسی داده‌های شش ماهواره هواشناسی این آژانس کمک کنند.

شهروندان می‌توانند روزانه 10 عکس را در آن اپلیکیشن آپلود کنند.

ناسا این هفته اعلام کرد که به دنبال چندین شهروند دانشمند برای کمک به یک پروژه است. شش ماهواره، "سامانه انرژی تابشی ابرها و زمین"(CERES) را نظارت می‌کنند و از آنها برای مطالعه آب و هوای زمین و نقش ابرها در تغییر آب و هوا استفاده می‌شود.

اما گاهی اوقات، تمایز بخشیدن بین ابرها با دیگر چیزها برای این ابزار دشوار است. به عنوان مثال، ناسا می‌گوید که ابرهای نازک موسوم به "سیروسی و برف" می‌توانند به راحتی اشتباه گرفته شوند، چرا که هر دو سرد و درخشان هستند.

این تمیز دادن وقتی دشوارتر می‌شود که این ابرها در بالای دانه‌های برف قرار می‌گیرند و اینجا جایی است که شهروندان دانشمندان وارد می‌شوند.

"سامانه انرژی تابشی ابرها و زمین"(Clouds and the Earth's Radiant Energy System) که به اختصار "CERES" نامیده می‌شود، برنامه اقلیمی ناسا در مدار زمین است. این پروژه، ابزارهای علمی ماهواره‌ای و بخشی از سامانه دیده‌بانی زمین به‌ شمار می‌رود که به منظور اندازه‌گیری تابش بازتابی خورشید و زمین از فراز اتمسفر به سطح زمین طراحی شده است.

ویژگی‌های ابرها تعیین کننده اندازه‌گیری‌های همزمانی است که توسط دیگر ابزارهای سامانه دیده‌بانی زمین مانند تابش‌سنج طیفی تصویربرداری با وضوح متوسط(MODIS) انجام می‌شود.

نتایج به‌ دست آمده از سامانه انرژی تابشی ابرها و زمین و دیگر پروژه‌های ناسا مانند ماهواره  ERBSمی‌تواند منجر به بهبود درک نقش ابرها و چرخه انرژی در تغییر اقلیم جهان شود.

ناسا از مردم خواسته است تا از ابرها در آسمان عکس بگیرند و آنها را از طریق یک برنامه به اشتراک بگذارند. اگر شما عکس‌های خود را همزمان با گذر ماهواره‌های "CERES" بر فراز آسمان از بالای سرتان آپلود کنید، ناسا می‌تواند تصاویر ارسال شده از ماهواره‌ها را با تصاویر گرفته شده از مردم مقایسه کند و اطمینان حاصل کند که آن چیزی که توسط ماهواره‌ها به عنوان ابر مشخص شده، واقعا ابر است.

"مارلی کولن روبلز"، مدیر تیم ابرهای جهانی ناسا در بیانیه‌ای گفت: ارسال این عکس‌ها واقعا به ما کمک می‌کند تا تصاویری را که از ماهواره‌ها به دست می‌آید، بهتر درک کنیم.

شما از طریق برنامه "GLOBE Observer" می‌توانید از امروز تا 15 آوریل تا 10 عکس در روز ارسال کنید. این یک زمان بسیار مهم برای پروژه است، زیرا فصول در حال تغییر هستند، به این معنی که ابرها نیز در حال تغییر هستند.

ضمن این که جدیدترین عضو تیم "CERES"، ماهواره‌ای است که در ماه نوامبر پرتاب شد و از ماه ژانویه اندازه‌گیری‌ها را آغاز کرد. بنابراین ناسا به طور خاص برای تایید داده‌های این ماهواره نیاز به کمک دارد.

اگر شما موفق به گرفتن یک عکس به صورت همزمان با گذر ماهواره بر فراز منطقه خود شوید، ناسا طی یک هفته، یک ایمیل برای شما می‌فرستد که عکس شما را در کنار تصویر ماهواره نشان می‌دهد.

منبع: انگجت

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز