خبرگزاری کار ایران

رقیب مادورو انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا را دگرگون می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۰۵۴۹۹

حامیان و مخالفان دولت ونزوئلا بالغ بر دو دهه است که همواره در حال تقابل و رویارویی با یکدیگر بودند و به ندرت روی موضوعی توافق داشته‌اند اما کاندیداتوری هنری فالکون برای انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا سبب شده که هر دوی آنها به یک میزان او را مورد حمله قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، حامیان دولت ونزوئلا او را "خائن" می‌خوانند که نمی‌توان به خاطر روی گردان شدن فالکون از هوگو چاوز در ۲۰۱۰ او را بخشید.

مخالفان دولت ونزوئلا هم فالکون را متهم می‌کنند به اینکه به عنوان یک اسب ترووا از سوی دولت وارد رده مخالفان آن شده است.

اکنون که این سرباز سابق ۵۶ ساله برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰ مه کاندیدا شده هر دو گروه دولت و مخالفان به طور واحد جایگاه او را مورد حمله قرار می‌دهند.

فالکون نه فقط نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا را به عنوان رقیبی قدرتمند برای خود دارد بلکه با چالش یک نظام انتخاباتی ناعادلانه و همچنین تحریم مخالفان که او را از آرا محروم می‌کند روبرو است.

تعدادی از نظرسنجی‌ها نشان داده‌اند که فالکون در انتخابات ریاست جمهوری پیشتاز است و این تبلیغات کمپین او را مبنی بر اینکه یک کاندیدای انتقال قدرت برای اکثریت میانه‌روهای خسته از قطب‌های سیاسی و آشوب اقتصادی است، تقویت می‌کند.

یکی از مهمترین این نظرسنجی‌ها از سوی موسسه DATANALISIS او را با بیش از ۱۰ درصد رای بیشتر پیشتاز نشان داده است.

فالکون به رویترز گفت: کار این دولت تمام شده است و در تاریخ کمتر دولتی بوده که بحرانی مشابه بحران فعلی ونزوئلا بتواند تحمل کند و از تورم وحشتناک و آشوب اقتصادی زنده بماند.

با این حال نظرسنجی‌ها در ونزوئلا اغلب دارای نواقص و اغراض سیاسی هستند اما برخی کارشناسان و همچنین تیم انتخاباتی فالکون معتقد هستند او ممکن است بتواند با ادامه کمپین انتخاباتی‌اش یک توپ برفی را تبدیل به یک بهمن بکند.

فالکون گفت: اگر ما واقعا متحد و سازماندهی شویم و یک حرف واحد و مشترک ارائه دهیم و از دلسرد کردن مردم با تقاضا از آنها برای تحریم خودداری کنیم و بخواهیم که آنها رای دهند این دولت به هیچ وجه نخواهد توانست ما را شکست دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز