خبرگزاری کار ایران

تولید ملی از شعار تا عمل

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۹۴۵

آنچه این روزها دغدغه مسئولین شده، نهادینه کردن شعار سال و اجرایی و عملیاتی کردن آن است که به جای خود، نوید بخش تلقی می‌شود، اما آنچه می‌بایست مدنظر قرار گیرد، حفظ شرایط تولید فعلی کشور با نگاه حمایت از استمرار آن و توجه به بازار داخلی در جهت پذیرش تولید داخلی است.

واقعیت این است که تولید داخلی کشور در بازارهای داخلی در محجوریت و محرومیت قرار دارد، به گونه‌ای که از هر 100 کالای موجود در بازار داخلی، صرفاً 10درصد آن را تولیدات داخلی نشان می‌دهد.

نکته مهمتر اینکه فروشندگان بازارهای داخلی آب به آسیاب مظلومیت کالاهای ساخت داخل می‌ریزند و با جهت دهی به افکار خریداران، خود مشوق مصرف کالاهای خارجی هستند و این گونه رفتارها که کمتر بوی عِرق ملی را دارد از خود بروز می‌دهند.

از طرف دیگر مصرف کننده نیز به محض ورود، اولین سوالش این است که کدام کالا بهتر است خارجی یا داخلی؟ که پاسخ فروشنده توجه مصرف کننده را به خرید کالای خارجی سوق دادن است.

این رفتارها مبین این است که در حوزه فرهنگ سازی، هم در بازار فروش و هم در بازار مصرف دچار مشکل هستیم. مشکلی که نام آن را باید خود شیفتگی مصرف کالای بیگانه گذاشت.

برای مقابله با این فرهنگ، نیاز به یک انقلاب سوم داریم که پیشگامان آن، حوزه‌های مختلف اطلاع رسانی و فرهنگی کشور هستند.

ابتدا می‌بایست محیط فرهنگی ما از مدارس، دبیرستانها و دانشگاهها شروع شود تا اثرگذاری آن را در محیط خانواده شاهد باشیم. برای بسترسازی و اثرگذاری فرهنگ مصرف تولید داخلی، صدا و سیما مؤثرترین و کاربردی‌ترین ابزار تبلیغاتی است که می‌بایست نقش خود را که یک نقش بی بدیل است، به نحو احسن به منصه ظهور برساند و با تبلیغات چند لایه اثرگذار، توجه به تولید داخلی را در همه حوزه‌های اشتغالی و اقتصادی دنبال کند.

به موازات اینها تمام شهرداریها نیز با نصب بنر و همکاری با تولیدکنندگان داخلی، در جهت اهمیت توجه به مصرف کالاهای ساخت داخل زمینه را فراهم آورند.

قطعاً در صورت این هم افزایی که نشأت گرفته از اراده ملی است، می‌توانیم شاهد عملیاتی و اجرایی شدن شعار سال 97 باشیم که برای همه سالهای آینده می‌تواند مفید واقع شود.

منبع: روزنامه تجارت- حسن صادقی رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز