خبرگزاری کار ایران

دلایل کاهش محبوبیت سعد حریری در لبنان

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۱۹۸

اواسط دهه 90 میلادی، تعداد زیادی از اهالی شهر بندری صیدا، با حمایت خانواده حریری، زادگاه خود را به مقصد عربستان ترک کردند تا در شرکت‌های خارجی این خانواده مشغول به کار شوند. رفیق حریری، پدر سعد حریری از پایه‌گذاران شرکت‌های خانواده حریری در عربستان بود.

او که خود از اهالی صیدا بود، پس از رسیدن به قدرت و در راستای ریشه‌کن کردن فقر و بیکاری در زادگاهش، شرایط کار و درآمد را برای همشهریانش در شرکت‌های خارجی خود در عربستان فراهم کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، آخرین باری که در لبنان انتخابات پارلمانی برگزار شد (سال 2009)، «یوسف سنجار»، تبعه لبنانی مقیم عربستان، با هزینه  حزب سعد حریری، نخست وزیر لبنان، برای رای دادن به زادگاهش در صیدا بازگشت. او موقعیت شغلی و درآمد خود را مدیون خانواده حریری بود.

سنجار یکی از کارمندان شرکت ساختمانی خانواده حریری در عربستان بود و دلیلی باقی نمی‌ماند که نخواهد به حزب او در لبنان که شرایط کار و درآمد را برای همشهریانش در عربستان فراهم کرده بود، رای ندهد.

او همچنین فعالیت‌های گسترده‌ای برای پیشبرد حزب حریری انجام داد و حتی مادرش را تشویق کرد تا همسایگان را برای رای دادن به حزب مورد نظر او دعوت کند.

با این حال، سنجار می‌گوید دیگر هرگز به حریری رای نمی‌دهد!

اقدامات اخیر دولت عربستان برای کاهش هزینه‌ها، مقابله با فساد مالی، و برخی تنش‌های میان عربستان و لبنان، سنجار و سایر شهروندان صیدا را که مشغول کار در عربستان هستند وارد شرایط سختی کرده است.

او اظهار داشت از سال 2015 (آغاز جنگ یمن) پرداخت دستمزد او در عربستان با مشکل مواجه شد. آنها از پرداخت حقوق کارمندان لبنانی خودداری می‌کردند و همین باعث شد به صیدا بازگردد.

به گفته سنجار، سعودی‌ها، 50 تا 60 هزار دلار از دستمزدش را پرداخت نکرده‌اند.

این شهروند لبنانی در نظر دارد به همراه تنی چند از اعضای خانواده و اهالی شهر صیدا، با تحریم کردن انتخابات پارلمانی 6 می که فردا برگزار می‌شود، نارضایتی خود را از حزب حریری اعلام کند.

گفته می‌شود حدود 800 لبنانی که اکثریت آنها از شهروندان صیدا هستند و در شرکت‌های خارجی حریری کار می‌کردند، با وخیم شدن اوضاع کار به لبنان بازگشته‌اند و به نظر می‌رسد به صف معترضان  سعد حریری بپیوندند.

حزب حریری بخش عمده‌ای از مخارج خود را از طریق شرکت‌های ساخت و ساز خانواده حریری در عربستان تامین می‌کند.

این در حالی است که مشکلات کارمندان لبنانی در عربستان نشان می‌دهد، نوسان مالی شرکت‌های خارجی حریری، پیروزی حزب او را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اگرچه احتمال دارد سعد حریری بار دیگر به عنوان نخست وزیر باقی بماند، انتظار می‌رود تعدادی زیادی از کرسی‌های حزب او به رقبایش از جمله نامزدهای حزب الله لبنان واگذار شود.

منبع: رویترز

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز