خبرگزاری کار ایران

سایه کارگران مهاجر بر اقتصاد

asdasd
کد خبر : ۶۲۳۹۷۸

یکی از جدی‌ترین مشکلاتی که اشتغال را تهدید می‌کند، هجوم کارگران مهاجر است، به نوعی که متاسفانه حدود 5 میلیون کارگر مهاجر در کشور وجود دارد.

این کارگران از رده‌های پایین شروع به کار کردند و به درجه‌های بالای تخصص رسیدند و اکنون جای کارگران ایرانی را گرفته‌اند.

این کارگران مهاجر رعایت اخلاق را نمی‌کنند و برای آنکه کار را از دست کارگران ایرانی بگیرند، قیمتی پایین برای دستمزدشان می‌دهند تا کارگر و استادکار ایرانی را حذف کنند و به محض آنکه کار را گرفتند، به بهانه‌های گوناگون قیمت رابالا می‌برند تا تخفیفی که ابتدا داده بودند را جبران کنند.

بنابراین باید خطر و تبعات حضور کارگران مهاجر را از یاد نبریم. این عملکرد کارگران مهاجر باعث می‌شود به روش استاد شاگردی لطمه‌های سنگینی وارد شود و در آینده نه چندان دور، کارگران ماهر ایرانی را نداشته باشیم.

بدتر اینکه در آینده به شان کارگر ایرانی لطمه خواهد خورد به همین دلیل است که دولت باید در این قضیه ورود کند و به صورت قانونی از کارگر ایرانی حمایت کند.

بحث دیگر اینکه کارگر مهاجر از آب و برق ارزان استفاده می‌کند در نتیجه دولت باید هزینه زندگی را برای کارگران مهاجر به اندازه‌ای بالا ببرد که کار در ایران برای کارگر خارجی صرفه اقتصادی نداشته باشد.

نکته دیگر اینکه کارگران مهاجر مالیات بردرآمد نمی‌دهند بنابر این مشاهده می‌کنیم که هیچ جای دنیا به اندازه ایران به کارگر مهاجر لطف نمی‌شود و کار کردن کارگران خارجی بدین اندازه ساده گرفته نمی‌شود.

منبع: روزنامه تجارت/ عبدا... حاتمیان- نماینده درگز در مجلس شورای اسلامی‌

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز