خبرگزاری کار ایران

عادت‌های عجیب ۱۲چهره‌ مشهور برای خوابیدن

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۴۱۷

نوابغ و چهره‌های مشهور جهان عادت‌های عجیبی برای خوابیدن دارند.

چارلز دیکنز‌
تاریخ نگاران حوزه ادبیات می‌گویند چارلز دیکنز در همان دورانی که داستان‌های جاودانه‌اش را خلق می‌کرد از بی‌خوابی رنج می‌برد. علاوه بر این، آنها می‌گویند دیکنز عقایدی خرافی در مورد شیوه خوابیدنش داشت، به طوری که زمانی که استراحت می‌کرد (و به نوشتن مشغول می‌شد) حتما صورتش را در جهت شمال قرار می‌داد چون تصور می‌کرد این کار روی خلاقیتش تأثیر می‌گذارد.

ماریا کری

ماریا کری، خواننده مشهور امریکایی برای حفظ کیفیت صدایش ۱۵ ساعت در روز می‌خوابد. علاوه بر این، او دوست دارد هوای اتاق خوابش مرطوب باشد. کری در این باره می‌گوید: « بیست تا دستگاه بخور اطراف تختخوابم دارم. در واقع مثل خوابیدن در حمام بخار می‌ماند.»

کلی کلارکسون

کلی کلارکسون، خواننده و آهنگساز امریکایی نمی‌تواند بخوابد مگر آنکه قبل از آن همه عصاره خلاقیتش را به شکل یک آهنگ روی کاغذ بیاورد. او می‌گوید اگر زمانی که خواب آلود است ایده‌ای به ذهنش خطور کند باید در همان لحظه آهنگ آن را بنویسد. کلارکسون در این باره می‌گوید: «به همین خاطر است که خواب خوبی ندارم. بیشتر مواقع این ایده‌ها شب‌ها به سراغم می‌آیند.»

استفن کینگ

استفن کینگ، نویسنده نامدار و محبوبی که احتمالا جذابیت کتاب‌های او بسیاری از طرفدارانش را تا پاسی از شب مشغول مطالعه و بیدار نگه داشته، آداب و عادت‌های ویژه‌ای برای خوابیدن دارد. کینگ برای آنکه به خواب رود بالش خود را به شکل خاصی تنظیم می‌کند. او می‌گوید: «دندان‌هایم را مسواک می‌زنم و دستهایم را می‌شورم. چرا کسی باید دستهایش را قبل از خواب بشوید؟ نمی‌دانم. بالش‌ها هم باید به شکل خاصی قرار بگیرند و سمت باز روبالشی باید به آن طرف تخت باشد که من رو به آن نمی‌خوابم. دلیلش را نمی‌دانم.»

تام کروز

از قرار معلوم خر و پف‌های تام کروز تا حدی است که در خانه‌اش اتاقی برای این منظور ساخته که دیوارهای آن عایق صدا دارند تا صدای خرو پف‌های شبانه کروز از آن بیرون نرود. ساخت این اتاق به پیش از جدایی تام کروز و کیتی هلمز بر می‌گردد، بنابراین هر دوی آنها می‌توانستند خواب راحتی داشته باشند.

توماس ادیسون

توماس ادیسون که یکی از بزرگترین مخترعین تاریخ است، برای تقویت ذهنش نیاز چندانی به خواب نداشت. ادیسون از خواب زیاد پرهیز می‌کرد چون آن را هدر دادن وقت می‌دانست. او ترجیح می‌داد از چرخه خواب چند مرحله‌ای استفاده کند، به طوری که با چرت زدن زمان بیداری خود را به حداکثر می‌رساند.

امینم

امینم خواننده معروف امریکایی، از اختلالات خواب رنج می‌برد. تفاوتی ندارد او در کجای دنیا باشد؛ امینم پنجره محل خوابش را با فویل آلومینیومی می‌پوشاند تا جلوی نور خورشید را بگیرد و بتواند به خواب برود. علاوه بر این، او از نویز سفید (صدای برفک تلویزیون) استفاده می‌کند تا او را به طور کامل به خواب ببرد.

ایلان ماسک

ایلان ماسک مدیر عامل شرکت تسلا زندگی پر مشغله‌ای دارد اما او به همان اندازه که به کارش علاقه دارد، از اهمیت خواب برای سلامتی خود هم آگاه است. به همین دلیل او به طور منظم ۶ ساعت (از ۱ شب تا ۷ صبح) می‌خوابد. در مواردی که ماسک مجبور است ساعات بیشتری را مشغول کار باشد، برای او تفاوتی ندارد چه ساعتی از روز باشد، ماسک در یک کیسه خواب در محل کار خود می‌خوابد.

لئوناردو داوینچی

الگوی خواب داوینچی تقریبا به اندازه خود او حیرت انگیز است، در واقع داوینچی هر ۴ ساعت به مدت ۲۰ دقیقه چرت می‌زد. اگرچه این شیوه برای زندگی کردن منطقی به نظر نمی‌رسد اما این کار به او اجازه می‌دارد زمان بیشتری را برای خلق و ابداع در اختیار داشته باشد و البته باعث می‌شود تا فرد نمی‌تواند به عمیق‌ترین فاز یک خواب راحت دست یابد.

امیلی برونته

امیلی برونته نویسنده رمان مشهور «بلندی‌های بادگیر»، از بی‌خوابی رنج می‌برد. این نویسنده بریتانیایی آنقدر در اتاق غذاخوری خانه‌اش قدم می‌زد تا بالاخره به خواب برود. خواهر او شارلوت برونته هم دچار بی‌خوابی بود و روتین خوابی مشابه امیلی داشت.

۱۱- نیوتون

آیزاک نیوتون تنها ۲ ساعت در شب می‌خوابید و ۲۲ ساعت بقیه روز را مشغول کار بود. ما بخش مهمی از دانش بشری را مدیون هوش فوق العاده و کار طولانی مدت او هستیم، اما احتمالا اگر این ذهن درخشان استراحت کافی داشت می‌توانست دستاوردهای بیشتری هم داشته باشد.

۱۲- اپرا وینفری

شکی نیست که اپرا وینفری یکی از موفق‌ترین زنان دنیا است اما او بدون داشتن استراحت به این درجه از موفقیت نرسیده است. این مجری مشهور می‌گوید برنامه ثابت او برای قبل از خواب حمام کردن است: «شبها قبل از خواب حمام می‌کنم. این کار تشریفاتی دارد و سر فرصت حمام می‌کنم، مثلا از وان‌ها و نمک‌ها و روغن‌های مختلفی برای حمام کردن استفاده می‌کنم.»

منبع:روزیاتو

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز