خبرگزاری کار ایران

ظهور آکنه در هر قسمت بدن نشانه چیست؟

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۸۵۳

با وجود این که محصولات مختلفی برای مراقبت از پوست در بازار وجود دارند، اما بیشتر ما می توان گفت که ضایعات و مشکلات پوستی به راحتی با یک پاک کننده یا لکه‌بر از بین نمی روند، حال هر چقدر هم که تبلیغات تجاری آنها متقاعد کننده باشند. اگرچه افراد بسیاری آکنه را با گرفتگی منافذ پوست یا عدم تعادل هورمونی مرتبط می دانند، اما ظهور ضایعات در بخش های مشخصی از پوست بدن می توانند بیانگر وجود مشکلات سلامت زمینه ای باشند و تنها در صورت بهبود این مشکلات، آنها نیز از بین می روند.

 

 

به گزارش عصر ایران به نقل از "ریدرز دایجست"، بررسی موقعیت مکانی آکنه روی صورت برای تشخیص مشکلات سلامت به نام نقشه برداری چهره شناخته می شود که قدمت آن به هزاران سال پیش و دوران پزشکی چین باستان باز می گردد. اگرچه این روش در گذر زمان تکامل یافته است، اما شالوده اصلی آن همچنان دست نخورده باقی مانده است، به این معنی که با بررسی مکان ظهور آکنه می توانید مشکلات سلامت بالقوه درون بدن را کشف کرده و در نتیجه روشی مناسب برای برطرف کردن هم مشکل درونی و هم بیرونی بیابید.

به خاطر داشته باشید که نقشه برداری چهره یک روش علمی دقیق نیست و با مشاهده یک یا دو جوش در یکی از بخش های بدن نباید نگران مواجهه با یک مشکل سلامت جدی شوید. اما اگر آکنه مزمن به طور مکرر در یک مکان مشخص از بدن ظاهر می شود، بهتر است برای بررسی دقیق‌تر شرایط به پزشک مراجعه کنید.

دلایل مختلفی می توانند به بروز آکنه منجر شوند و افراد بسیاری نقش و اثرگذاری عوامل درونی، از میزان خواب تا کیفیت هوایی که تنفس می کنند، بر این شرایط را نادیده می گیرند. سلامت پوست هم به آنچه از بیرون با آن در ارتباط است و هم این که چگونه از اندام های درونی بدن خود مراقبت می کنید، بستگی دارد.

پیشانی

مشکلات گوارشی و استرس اغلب به طغیان ناگهانی آکنه روی پیشانی منجر می شوند. برای کمک به دفع سموم و بهبود گوارش نوشیدن آب را به جای نوشیدنی های کافئین‌دار و نمونه های بیش از حد فرآوری شده مد نظر قرار دهید. خواب شبانه به میزان حداقل هفت ساعت، نوشیدن آب فراوان و دنبال کردن یک رژیم غذایی متعادل می توانند به کاهش جوش های روی پیشانی شما کمک کنند. همچنین، عوامل موضعی می توانند در این زمینه نقش داشته باشند که سلامت پوست را تحت تاثیر قرار می دهد. کلاه و موهای خود را از روی پیشانی کنار بزنید تا اصطکاک و محصولات مراقبت از مو مانند نرم کننده ها موجب انسداد منافذ پوست نشوند.

گونه ها

ظهور آکنه نزدیک قسمت بالایی گونه ها با مشکلات تنفسی پیوند خورده است. از این رو، اگر به طور مکرر در شهرها پیاده‌روی می کنید یا هنگامی پایین بودن شیشه خودرو رانندگی می کنید باید توجه ویژه ای به پاکسازی صورت خود داشته باشید. حصول اطمینان از تمیز بودن هوای داخل خانه نیز می تواند به شما کمک کند. در همین راستا، می توانید از یک دستگاه تصفیه کننده هوا یا چند گیاه تصفیه کننده هوا استفاده کنید. شاید متوجه نباشید اما گونه های انسان در طول روز با چیزهای مختلفی در تماس هستند، از این رو پاکسازی اقلام اطراف شما می تواند در کاهش بروز آکنه روی گونه ها موثر باشد. ظهور آکنه روی قسمت پایینی گونه ها به طور معمول نشان دهنده بهداشت ضعیف دهان و دندان است، اما باکتری های سطحی نیز یکی از مقصران بزرگ هستند. اقلامی که به طور مکرر با صورت شما در تماس هستند، مانند تلفن همراه، برس های آرایشی و رویه متکاها را تمیز کنید.

منطقه T

منطقه T شامل ناحیه بین ابروها تا روی بینی و در نهایت چانه می شود. ظهور آکنه در این قسمت اغلب به واسطه اختلالات گوارشی یا آلرژن های غذایی رخ می دهد. برخی کارشناسان کاهش مصرف لبنیات، گوشت قرمز و فست فود و مصرف هرچه بیشتر سبزیجات برگدار را برای بهبود شرایط پوست در منطقه T توصیه می کنند. همچنین، تعداد غدد چربی پوست در این منطقه نسبت به بخش های دیگر صورت بیشتر است که احتمال طغیان آکنه در این منطقه را افزایش می دهد. پاکسازی پوست و استفاده از محصولات مراقبت از پوست که برای رفع انسداد منافذ پوست طراحی شده اند را فراموش نکنید. آکنه روی بینی به طور ویژه با کبد و کلیه پیوند خورده است، از این رو ظهور جوش ها در این قسمت می تواند نشان دهنده فشار خون بالا یا اختلال در عملکرد کبد باشد. از مصرف غذاهای بیش از حد تند و پر ادویه پرهیز کنید.

چانه

ظهور آکنه روی چانه نشانه ای از عدم تعادل هورمونی است. یک برنامه خواب منظم و رژیم غذایی سالم را دنبال کنید، اما اگر همچنان با مشکل آکنه روی چانه مواجه هستید با یک متخصص پوست و متخصص زنان مشورت کنید. مصرف قرص های ضد بارداری یا اسیپرونولاکتون ممکن است به بهبود این شرایط کمک می کند. برای ایجاد تعادل هورمونی مصرف چای نعناع و مکمل های امگا-3 نیز گزینه های خوبی هستند. افزون بر این، چانه را روی دست های خود قرار ندهید یا بیش از حد نیاز پوست این قسمت را لمس نکنید.

پشت، بازوها و ران ها

نوسانات هورمونی و ژنتیک اغلب در پس ظهور آکنه روی پشت، بازوها و ران ها قرار دارند. از این رو، کنترل آکنه در اینجا می تواند چالش برانگیز باشد. افزون بر این، رطوبت پارچه لباس به واسطه تعریق و تماس آن با پوست می تواند زمینه ساز تحریک و طغیان آکنه شود. فشار ناشی از حمل کوله پشتی یا کیف نیز می تواند موجب اصطکاک و ظهور آکنه شود. از این رو، لباس های تمیز و نه چندان تنگ بپوشید. همچنین به مواد تشکیل دهنده ژل های حمام، صابون ها، لوسیون های بدن، مواد شوینده و محصولات ضد آفتاب توجه داشته باشید تا در آنها مواد مسدود کننده منافذ پوست وجود نداشته باشد.

توجه داشته باشید که لباس های نخی دارای درزها، دوخت ها و برچسب های تحریک کننده نباشند. اگر آکنه همچنان ادامه دارد، استفاده از پارچه های دیگر را مد نظر قرار دهید. کتان می تواند مواد شیمیایی تحریک کننده را جذب کرده و موجب طغیان آکنه در افرادی با پوست حساس شود. آکنه روی دست ها و پاها نیز به طور مرتب با راش های پوستی، روزاسه، یا فولیکولیت اشتباه گرفته می شود، از این رو در صورت تدام مشکل به پزشک مراجعه کنید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز