خبرگزاری کار ایران

مرگ به خاطر یک مُشت توت

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۸۶۷

شاید هیچ درختی در ایران این همه سوژه طنزنویسی نشده باشد. توت درخت بخشنده ای است. از کنارش هم رد شوی میوه اش را تعارفت می کند اما...

احسان محمدی در عصرایران نوشت:

- این روزها هر  درخت توتی رو بتکونی، سه ایرانی از لای برگاش می افتن کف پیاده رو!   

 - این فصل سال اگر خیابونا خلوت‌تر میشه تنها علتش اینه که نصف جمعیت رفتن بالای درخت توت!       

- ‌الان دانشجوها دو تا حالت بیشتر ندارن: یا دارن دنبال جزوه میگردن،یا آویزون درختای توت تو محوطه دانشگاه!     

- ‌تو سربازی بخاطر آویزون شدن از درخت و خوردن توت، فرمانده تیپ بهم ۲۰ روز اضافه خدمت زد و ۲ شب هم بازداشتگاه خوابیدم، الان درخت توت میبینم راهمو‌ کج میکنم!

- فکر نکنین فقط تو ایرانه که ملت از درخت توت آویزون میشنا! من تو سوییسم دیدم ایرانیا از درخت توت آویزونن!...

شاید هیچ درختی در ایران این همه سوژه طنزنویسی نشده باشد. توت درخت بخشنده ای است. از کنارش هم رد شوی میوه اش را تعارفت می کند. مثل جان نثاری که خودش را زیر قدم هایت آماده قربانی کردن می کند!

ماه رمضان است اما توت هنوز مشتری دارد. شیرین و لوند. بعضی های می گویند توت درخت نوستالژیکی است و دلیل این همه استقبال از درخت توت همین است و کسانی هم می گویند در روزگار گرانی هر چیزی، هیچکس از دلش نمی آید از کنار یک «میوه مُفت» بی اعتنا بگذرد!

تاب آوردن در مقابل وسوسه توت آسان نیست. سه سال پیش محمدعلی ابطحی در صفحه اینستاگرام خود عکس جالبی از توت خوری وزیر کشور دولت اصلاحات منتشر کرد و در زیر عکس چنین نوشت: «موسوی لاری وزیر کشور اصلاحات و توت تازه/ محسن امین زاده و صفدر حسینی هم بفهمی نفهمی دیده می شوند».

با این همه دو اتفاق آزاردهنده است. یکی شکستن شاخه های این درخت که نرم و لطیف تر از شاخه های درختان دیگر است و دیگری جان باختن زنی میانسال هنگامی که برای خوردن توت خود را از طبقه چهارم ساختمان به پایین خم کرده بود و در نتیجه این کار سقوط کرد!

سه روز پیش مأموران کلانتری ۱۰۴ عباس‌آباد تهران در تماس با بازپرس کشیک پایتخت اعلام کردند زن ۴۶ سال‌های در بیمارستان رسالت جان خود را از دست داده است. بنابر اظهارات مأموران در حیاط منزل متوفی واقع در سیدخندان، خیابان دبستان، درخت توت قرار داشت و متوفی از پنجره بالکن طبقه چهارم برای خوردن توت به درخت نزدیک شده اما به یکباره به پایین سقوط کرده بود. به همین سادگی پرونده زندگی یک انسان بسته شد!

 این تنها یک مورد گزارش شده است، وگرنه هر سال موارد بسیاری از شکستگی ها در نتیجه سقوط از درختان میوه رخ می دهد.

سال پیش مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به معلولیت جدید در این استان گفت: 20 درصد از معلولیت‌های ضایع نخاعی در استان به علت سقوط از درخت گردو هنگام برداشت محصول رخ داده است!

چیدن گردوی باغات البته با چیدن توت در خیابان تفاوت دارد اما آسیب های هر دو به یک اندازه می توانند خسارت بار و غیرقابل جبران باشند. پیشگیری از این اتفاقات ساده است اما ما اصولاً شیفته آنیم که پس از وقوع حادثه به فکر افسوس خوردن بیفتیم که چرا پیشگیری نکردیم!

شیفتگان توت لطفاً هم مراقب جان خود باشند و هم شاخه های این درخت. یک مُشت توت دود خورده وسط بولوار ارزش ریسک کردن ندارد!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز