خبرگزاری کار ایران

تولید برق از میوه ها و سبزیجات

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۳۰۵

میوه ها و سبزیجات الکتریسیته را به همان شیوه ای تولید و انتقال می دهند که محلول نمکی یک مدار الکتریکی اینکار را می کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری علم و فناوری بر اساس livescience انواع مختلفی از هادی های الکتریکی وجود دارد. این شامل هادی های الکتریکی سنتی مانند سیم های مس و نقره ای است که برای اجرای جریان الکتریکی در خانه ها و ساختمان ها بکار می رود و سیم های یونی که می توانند برق را از طریق یون های متحرک آزاد کنند. مواد ارگانیک مانند بافت انسانی یا سیب زمینی در آزمایش علمی شما، یونهای هادی هستند که مدارهای یونی را ایجاد می کنند. الکترولیت ها - ترکیبات شیمیایی که باعث ایجاد یون در آب می شوند - در این مواد تمام این کارها را انجام می دهد.

مایکل هیکنر، استادیار علوم و مهندسی مواد در ایالت پن، به خبرگزاری Live Science گفت: "میوه ها و سبزیجات الکتریسیته را به همان شیوه ای انتقال می دهند که محلول نمکی یک مدار الکتریکی را کامل می کند." "این به دلیل یون های محلول نمک است. آنها الکترون ها را انتقال نمی دهند [همانطور که هادی های الکتریکی سنتی انجام می دهند]

یک هادی یونی دارای یونهای مثبت و منفی است. به عنوان مثال، هنگامی که نمک طبخ در آب حل می شود، سدیم و کلرید - Na + و Cl - یک محلول یونی ایجاد می کنند،این راه حل های یونی الکترولیت نامیده می شود و می تواند در هر موجود زنده پیدا شود. به همین دلیل، از نظر فنی، هر میوه یا سبزی می تواند یک هادی یونی باشد، اما برخی از آن ها نسبت به دیگران بهتر است. این نیز همین دلیل است که آب نمک یا آب شیرین بدون آب، هدایت یونها را بهتر از آب شیرین انجام می دهد.

بهترین باتری مواد غذایی هر میوه یا سبزیجات است که دارای سطوح بالایی از یونهای ابررسانا مانند پتاسیم یا سدیم است و ساختار داخلی مناسب برای ایجاد جریان کاری است. سیب زمینی که دارای ساختارهای همگن و ترشی هستند و دارای سطوح بالای سدیم و اسیدیت هستند نمونه خوبی از چنین غذاهایی هستند. هیکرر گفت: برای استفاده از برق اضافی "oomph" شما می توانید سیب زمینی خود را در آب نمکی قبل از راه اندازی آزمایش باتری سیب زمینی خیس کنید.

در مقابل، گوجه فرنگی ها بی نظیر و غلیظ هستند و اغلب نشت می کنند و حتی یک نارنج که پتاسیم بالایی دارد - به خوبی کار نخواهد کرد؛ زیرا گوشت میوه به بخش های داخلی تقسیم می شود و این باعث ایجاد موانعی می شود.

 پل توخیستوف، استادیار مهندسی مواد غذایی در دانشگاه راتگرز در نیوجرسی، به خبرگزاری Live Science گفت: بعضی از میوه ها و سبزیجات ممکن است پر از یونهای ابررسانا باشند، اما به مواد دیگری نیاز دارید تا این غذاها را به باتری تبدیل کنید. 

ولتاژ باتری از الکترودهای ساخته شده از دو فلز مختلف مانند مس و روی ساخته شده است. با استفاده از یک پنی مسی و ناخن گالوانیزه (که معمولا از آهن ساخته شده با روی ساخته شده است) می توانید به راحتی از یک سیب زمینی باتری تولید کنید.

اما آیا می توان از قدرت باتری سیب زمینی، مثلا برای تلفن استفاده کرد؟ احتمالا نه.

باتری سیب زمینی می تواند تنها حدود 1.2 ولت انرژی تولید کند. تاخیستوف گفت، شما نیاز دارید تا بسیاری از باتری های سیب زمینی را به موازات ایجاد کنید تا بتوانید به اندازه کافی از یک جریان برای شارژ کردن یک دستگاه مانند یک تلفن یا رایانه لوحی ایجاد کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز