خبرگزاری کار ایران

نخستین نیروگاه هسته ای شناور جهان ساخته شد+عکس

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۳۰۶

برای اولین بار راکتور هسته ای شناور ساخت روسیه بر کشتی نهاده شد تا به مقصد شهری در آلاسکا حمل شود تا در آنجا جایگزین یک نیرگاه زغال سنگ قدیمی شود.

به گزارش ایلنا به نقل از علم و فناوری بر اساس گزارش سایت لایوساینسدر اواخر دهه 1960 و اوایل دهه 1970، ایالات متحده برنامه ریزی کرد تا یک رآکتور شناور در ساحل نیوجرسی را به عنوان "مت ریمن"  تولید نماید.  ولی در واقعیت اولین راکتور شناور ساخته شده توسط روسیه یعنی یک نیروگاه هسته ای شناور  در یک کشتی قرار داده است، و قرار است آن را به تنگه برینگ در آلاسکا بفرستد.

"Akademik Lomonosov” براساس بیانیه شرکت روسی انرژی هسته ای Rosatom، روز شنبه (19 ماه مه) در بندر مومارسن در بندر بر روی کشتی گذاشته شد. در آنجا، عرضه سوخت هسته ای خود را دریافت خواهد کرد. همانطور که رویترز اشاره کرد، کشتی در نهایت نیروگاه هسته ای را از شهر لندن آلاسکا در سراسر تنگۀ برینگ عبور می دهند تا به شهر پویک در شرق دور روسیه به مسافت فقط 53 مایل (86 کیلومتر) رسانده شود.

نیروگاه ساخته شده در سنت پترزبورگ جایگزین یک کارخانه زغال سنگ و یک نیروگاه هسته ای قدیمی خواهد شد. که این نیروگاه به جمعیت حدود 50 هزار نفر خدمت خواهد کرد. 

در 26 آوریل روزنامه ای با عنوان «چه چیزی احتمالا با یک نیروگاه هسته ای شناور اشتباه می رود؟» کارشناسان انرژی هستهای گرینپیس ژان هارکمپ و رشید آلیموف پیشنهاد کردند که این کارخانه ها عمدتا به تلاش برای استخراج نیروی سوختهای فسیلی روسیه در قطب شمال غربی کمک خواهند کرد و اگر این توسعه متوقف نشود، فاجعه بعدی هسته ای میتواند یک چرنوبیل- بر روی یخ و یا یک چرنوبیل بر روی سنگ باشد. 

Rosatom توان بالقوه کاهش سریع تولید را نشان داد و از حمایت طرفداران هسته ای برخوردار است. گفته می شود که هیچ ماده هسته ای در قطب شمال نخواهد بود و در 40 یا 50 سال، این کارخانه از این سایت خارج می شود.

لومونسوف با دو راکتور KLT-40 مانند راکتورهایی که به منظور استفاده از کشتی های یخ شناور روسی استفاده می شود، به شبکه برق در امتداد تنگه برینگ متصل خواهد شد و تنها کارخانه شناور در جهان است. این برای نخستین بار است که یک راکتور شناور با این ایده ساخته شده است که هزینه های ساخت و ساز را کاهش   می دهد البته  اگر با مهارت تمام  در یک مکان قرار داشته شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز