خبرگزاری کار ایران

صید موجود عجیب"نیمه ماهی، نیمه پرنده" در چین

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۱۰۳

تصاویری از این ماهی در فضای مجازی منتشر شده که بدنی شبیه به بقیه ماهی ها دارد اما سر آن کاملا متفاوت است.

به گزارش ایلنا، اینکه آیا این ماهی عجیب حاصل دلفین و ماهی کپور باشد یا یک جهش ژنتیکی هنوز مشخص نیست زیرا ماهیگیران بعد از عکسبرداری ماهی را به دریا بازگرداندند. هنگامی که ماهیگیران مشغول ماهیگیری معمول خود را از رودخانه ای در استان گویوئو در جنوب چین بودند، انتظار نداشتند که با یک ماهی که سری شبیه پرنده داشت روبرو شدند. این ماهی آنچنان غیرمعمولی بوده که ماهیگیران ابتدا پس از مشاهده آن بلند فریاد زده و شروع به فیلمبرداری با تلفن همراه خود می کنند .این فیلم در 5 ژوئن در شهری به نام Guiyang واقع در چین ثبت و ضبط شده است.اعتقاد براین است که این یک ماهی کپور علفی می باشد.

با این حال، کارشناسان در خصوص این موضوع این توضیح را ارائه کردند: بروز این حالت برای  این ماهی ، که شباهت به یک دلفین یا پرنده دارد، احتمالا ناشی از یک مشکل ژنتیکی و جهش در دوران اولیه زندگیش است. اندرو کاسینس، یک فیزیولوژیست حیوانات در دانشگاه لیورپول در انگلستان، که کپور را مطالعه کرده است، گفت: " هر چند نمی توان با اطمینان گفت که این یک ماهی از تیره کپور ماهی ها است اما ممکن است شکل این ماهی نتیجه اختلالات ژنتیکی باشد که در ماهی های آب شیرین بسیار به چشم می خورد."

صید موجود عجیب"نیمه ماهی، نیمه پرنده" در چین

 

کاسینس هشدار داد: "علت این تغییر شکل نمی تواند از یک عکس یا حتی از نگاه کردن به بدن مشخص شود." او گفت که این منطقی است که آن را به یک سری از جهش های ژنتیکی یا آلودگی محیط زیست به شکل آلودگی های شیمیایی آب منسوب کرد که می تواند رشد سلولی ماهی را مختل کند.

به عنوان مثال، اگر مواد شیمیایی مضر در مرحله لوزالمعده ای از رشد آن قرار داشته باشند، مواد شیمیایی می توانند رشد طبیعی جنین را متوقف کرده و باعث ایجاد "یک جهش در دستگاه های سلولی آن شوند. "این باید تاثیر خاصی در یک مرحله خاص از چرخه رشد لارو داشته باشد تا آسیب به ناحیه سر، و بقیه بدن به طور ناخوشایند ایجاد شود."

کاسینز گفت، در مورد این کپور شاید ناشی از اختلالات رشدی فرایند طبیعی سلول در ساختار اسکلتی سر است که منجر به تولید سلول های تسریع شده و به طور بالقوه توضیح دهنده تاج طوفان کپور می شود. اما بااینحال، غیر ممکن است که بگویم از دلایمان مطمئن هستیم.

کمیسین گفت: "ما نمی توانیم بگوییم که این امر کاملا ناشی از آلودگی بوده است." او اشاره کرد که یک پدیده مشابهی که به عنوان "تغییر شکل پیک" شناخته می شود در گونه های خاص ماهی رخ می دهد. اما محققان هنوز هم به شدت در مورد علت این پدیده بحث می کنند، تحقیق در مورد تغییرات غذایی، تغییرات دما و آلودگی های شیمیایی به عنوان عوامل محرک در حال بررسی است .

در مورد این کپور، تاج برجسته ماهی نیز ممکن است نشانه حضور یک تومور به سرعت در حال رشد باشد. با این حال، "عجیب است که آن را به منطقه سر تا حد محدود است،" کاسینز اشاره کرد - چرا این تومور برجسته در جایی دیگر گسترش نیافته؟

او معتقد است که در هر صورت رشد احتمالا به کیفیت کلی زندگی کپور لطمه نخواهد زد. به غیر از سر بزرگ، قابل توجه است که بدن موجودی یک اندازه طبیعی برای یک کپور است و به نظر می رسد در شرایط سالمی است. کاسینز گفت: اگر رشد قاعده عضلانی سیستم عصبی مرکزی ماهی را قطع کرده باشد، موجود ممکن است دچار مشکل تنفس یا تغذیه شده باشد، در نتیجه بدن کوچکتری ایجاد می کند.

به رغم اینکه به شکل عجیب و غریب سرش بود، ماهی ها چیزی شنیده بودند که از آن سپاسگزار بودند: ماهیگیران کنجکاو به نظر می رسید آن را به آب بازگرداندند و دوباره آزادانه شنا کنند.

خوشبختان صیادانی که این ماهی را در صید خود مشاهده نموده بودند ،بعد از فیلم برداری آن را در دریا رها نمودند و با این وجود این یک کشف بزرگ و غیرمعمولی در نوع خودش بود. 

منبع: علم و فناوری

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز