خبرگزاری کار ایران

پس از گذشت ۲۸ سال بررسی شد؛

جام‌جهانی و زلزله منجیل و رودبار

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۹۹۲

28 سال از از زلزله رودبار و منجیل می‌گذرد. ساعت 30‌دقیقه بامداد به وقت ایران، پنجشنبه 31 خرداد 1369 (برابر با 21 ژوئن 1990 در ساعت 21 به وقت گرینویچ) بود، خیلی‌ها برای دیدن فوتبال جام جهانی 1990 بیدار بودند که زلزله‌ای به بزرگی بیش از 7 ریشتر در نزدیکی شهر رودبار و روستاهای اطراف در استان گیلان و شمال غرب استان زنجان در ناحیه طارم علیا در شمال ایران را لرزاند.

به گزارش ایلنا, زلزله‌ای که تا شعاع 100کیلومتری از مرکز زمین‌لرزه موجب خسارات جانی و مالی فراوان شد.

ارتعاشات حاصل از امواج لرزه‌ای در استان‌های زنجان و گیلان و در بخش‌هایی از استان‌های آذربایجان شرقی، تهران، مرکزی، مازندران، سمنان، همدان و کردستان به مدت حدود 60 ثانیه احساس و موجب وحشت عمومی شد و مردم را وحشت زده به خیابان کشاند.

این زمین‌لرزه علاوه بر روستاهای منطقه چندین شهر مهم کشور را نیز تحت تاثیر خودش قرار داد. در پی این زمینلرزه علاوه بر آن که حدود 35هزار نفر از هموطنان‌مان جان خود را از دست دادند، بیش از 200 هزار واحد مسکونی تخریب شد و خسارات فراوانی به تأسیسات و اماکن عمومی در استان‌های گیلان و زنجان وارد آمد و حدود 500هزار نفر بی‌خانمان شدند. عکس‌های آن روزها سیاه و سفیداست ولی عمق فاجعه و درد مردم را بخوبی نشان می‌دهد.

منبع: رکنا

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز