خبرگزاری کار ایران

بر اساس اعلام شورای غیرانتفاعی ایمنی ملی ایالات متحده؛

سالانه جان 37 کودک جامانده در خودرو گرفته می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۱۹۹

بر اساس اعلام شورای غیرانتفاعی ایمنی ملی ایالات متحده سالیانه بطور متوسط ۳۷ کودک به علت بی توجهی والدین در خودروها حبس شده و جان خود را عمدتا بر اثر گرمازدگی از دست می‌دهند.

به گزارش ایلنا، آمارهای منتشر شده از این شورا نشان می‌دهد ۷۴۲ کودک آمریکایی بین سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۷ میلادی جان خود را به دلیل گرمازدگی ناشی از حبس شدن در خودروها از دست داده‌اند و آمار ۴۲ کودک برای سال ۲۰۱۷ به ثبت رسیده که نسبت به رقم ۳۹ کودک در سال ۲۰۱۶ افزایش داشته است.بر اساس این گزارش تنها ۲۱ ایالت آمریکا در این ارتباط قوانینی وضع کرده‌اند که در این میان هشت ایالت والدینی را که کودک خود را در خودروها رها کنند به جرم بزهکاری محکوم می‌شوند. اما این قانون‌ها کافی نبوده و بسیاری خواستار بهبود و تطبیق قوانین در سراسر ایالات متحده هستند.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد ۵۵ درصد از والدین ندانسته و از سر بی‌توجهی کودک خود را در خودرو جا می‌گذارند، ۲۷ درصد از کودکان خود به خودرو دسترسی داشته و به اشتباه داخل آن حبس می‌شوند و ۱۸ درصد از والدین دانسته و آگاهانه کودکشان را در خودرو رها می‌کنند.

 

به طور معمول این والدین به خاطر انجام کاری برای یک مدت کوتاه کودکان خود را در خودرو رها می‌کنند تا به زودی بازگردند و وقوع این قبیل حوادث تعمدی نیست اما مطالعات نشان می‌دهد خورشید نوعی اثر گلخانه‌ای در وسایل نقلیه ایجاد می‌کند به طوری که دمای هوا در خودرو در یک روز ۳۰ درجه سانتیگراد می‌تواند در کمتر از ۱۰ دقیقه حدود هفت درجه گرم‌تر شده و باعث گرمازدگی شدید و در نهایت مرگ کودک شود. به همین دلیل از والدین خواسته می‌شود همیشه پیش از قفل کردن درهای خودرو داخل آن را بررسی کنند.

رئیس و بنیان گذار یک شرکت فناوری‌های مربوط به تکنولوژی‌های ایمنی کودکان در خودرو می‌گوید: در بسیاری از خودروها هشدارهایی جهت بستن کمربند ایمنی، خاموش کردن چراغ‌های جلو یا برداشتن سوئیچ وجود دارد اما هم‌اکنون نیاز به هشدارهایی جهت یادآوری کودکان به رانندگان به هنگام خروج از خودرو نیز بسیار احساس می‌شود.مقرراتی مبنی بر لزوم این هشدارهای تصویری یا صوتی در خودروها برای یادآوری کودکان به والدین در سال ۲۰۱۷ کنگره آمریکا معرفی و تصویب شد. مجلس سنا نیز در همان سال قوانین مشابهی را به تصویب رساند. همچنین شورای امنیت ملی خواستار مصونیت قانونی افرادی شده که اقدام به ورود به خودروهایی می‌کنند که کودکی در آن حبس شده تا او را نجات دهند.

به گزارش سی ان ان، در حالی که بسیاری در انتظار پیشرفت‌های تکنولوژی هشدارهای لازم در این زمینه هستند، مشاوران این شرکت فناوری به والدین توصیه می‌کنند تلفن همراه، کیف پول یا حتی کفش‌های خود را پیش از رانندگی در صندلی عقب بگذارند تا به هنگام خروج از خودرو مجبور شوند صندلی عقب را بررسی کرده و کودکان خود را فراموش نکنند.

منبع: رکنا

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز