خبرگزاری کار ایران

احمد شیرزاد:

آب خوش از گلوی آمریکا پایین نمی‌رود/ بازگشت جنازه سربازان آمریکایی برای ترامپ گران تمام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۵۶۹۱۷

فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید می‌کند که اگر جنازه تعدادی نظامی به آمریکا برگردد، برای ترامپ، جمهوری خواهان و حتی شهروندان این کشور گران تمام خواهد شد.

به گزارش ایلنا، احمد شیرزاد تاکید کرد: در روزهای اخیر بارها فرماندهان نظامی گفتند که عکس العمل ایران نظامی خواهد بود و به هیچ وجه به سمت حمله به شهروندان آمریکا نخواهد رفت.

وی تصریح کرد: ما به توریست یا مهندس آمریکایی حمله نخواهیم کرد، بلکه هدف ما نظامیان آمریکایی هستند. بخصوص اینکه با مصوبه پارلمان عراق حضور آنها در این کشور دیگر مشروعیت ندارد و می‌توان به هر شکل ممکن با آنها برخورد کرد. اقدام آمریکا در ترور سردار سلیمانی این مجوز را به ما داد.

این نماینده پیشین مجلس با اشاره به اینکه «در فضای فعلی کشور، آمادگی نسبی برای پرداخت هزینه وجود دارد» افزود: ایران و آمریکا دچار درگیری‌های مقطعی می‌شوند و طبیعتا هزینه‌اش را هم باید بپردازیم، اما بعید می‌دانم اگر ایران دست به انتقام بزند، آمریکا لشکرکشی بیشتری کند.

شیرزاد خاطرنشان کرد: آستانه تحمل آمریکایی‌ها پائین است و آنها به شدت در مقابل از دست دادن نظامیان‌شان شکننده هستند. بنابراین با اینکه ممکن  آمریکا خسارت‌هایی  به ایران وارد کنند اما باید بدانیم که فضای ایران و آمریکا خیلی متفاوت است و این برتری ایران است که مردم در اینگونه مواقع به شدت متحد شده و آمادگی  پرداختن هزینه را دارند.

این فعال اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه اگر جنازه تعدادی نظامی به آمریکا برگردد، باید تشییع رسمی کنند، گفت: این اتفاق برای ترامپ، جمهوری‌خواهان و حتی شهروندانش گران تمام خواهد شد، چراکه صورت مسئله این است که کشوری که با شما معاهده امضا کرده و نمی‌گویم ترک تخاصم بلکه ترک منازعه داشتید، هیچ تعرضی به منافع شما نداشته و به تعهدات خودش پایبند بوده است.

شیرزاد افزود: در این شرایط شما به‌طور یکجانبه علیه ایران تحریم وضع کردید، به کشورهای دیگر  فشار وارد کردید که با ایران بده بستان مالی نداشته باشند، در طی این سال‌ها  مردم ایران را تحت فشار اقتصادی قرار دادید و بعد هم مشاهده می‌کنید این تحریم اثر نکرد دست به جنایت مستقیم نظامی زدید.

این فعال سیاسی تصریح کرد: شهید سلیمانی و سپاه‌قدس دیروز و امروز به عراق نرفته و سال‌های سال آنجا حضور و نقش موثر داشتند. حضور آنها هم به دعوت دولت عراق بوده و هیچ زمانی حضور ایرانیان در عراق غیر قانونی نبوده است. از طرف دیگر آمریکا و ایران در یک دوره زمانی شانه به شانه با تروریسم داعشی جنگیدند، بنابراین رفتارهای سردار سلیمانی، رفت و آمدشان به عراق پنهانی نبوده اما یک‌دفعه بعد از سال‌ها که حضور یکدیگر را تحمل کردند دست به چنین جنایتی زدن به هیچ عنوان قابل توجیه نیست. آمریکا در هیچ محکمه‌ای نمی‌تواند از این اقدام خودشان دفاع کند.

وی اذعان کرد: ترامپ حرف‌هایی خنده‌دار و سخیفی می‌زند که سردار سلیمانی برای انجام یک توطئه علیه آمریکا به عراق می‌رفته و این  فقط در حد حرف و ادعا است و قابل اثبات نیست.

شیرزاد با بیان اینکه من بعید می‌دانم مجموعه مسائل به سمت درگیری تمام عیار نظامی برود، مطرح کرد: ایران، عراق و افغانستان نیست. ایران از نظر وسعت سرزمینی و امکانات فوق‌العاده‌ای که در دست دارد  به‌هیچ‌وجه قابل مقایسه با دوره‌ای که آمریکا به عراق و افغانستان حمله کرد، نیست. ضمن اینکه آمریکا دخالت‌های موفقی در این دو کشور  نداشته است.

این فعال اصلاح‌طلب تاکید کرد: اگر مسائل به سمت جنگ تمام‌عیار پیش برود؛ آتش چنین جنگی فقط دامن ایران را نخواهد کرد بلکه  این آتش در کشورهای منطقه هم شعله‌ور خواهد شد. اگر کشورهای منطقه پایگاه نظامی در اختیار آمریکا قرار بدهند قطعا مورد حمله ایران قرار خواهند گرفت.

نماینده پیشین مجلس در پایان یادآور شد: در عراق اتفاقات دیگری افتاده که موجب شده حضور نیروهای آمریکا دیگر به‌راحتی گذشته نباشد به‌عنوان مثال سیدحسن نصرالله به شدت آمریکا را تهدید کرد. همین امر نشان می‌دهد حتی اگر ایران اقدامی انجام ندهد، آب خوش از گلوی آمریکا پایین نمی‌رود.

منبع: پیام نو

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز