خبرگزاری کار ایران

مدیر نصب، راه‌اندازی و تعمیر و‌ نگهداری صبا نیرو:

تعمیر و نگهداری توربین‌های بادی، ضرورت تولید برق پایدار در مزارع بادی

asdasd
کد خبر : ۹۹۲۵۷۷

مدیر نصب، راه‌اندازی و تعمیر و‌ نگهداری صبا نیرو گفت: شرکت صبانیرو با تکیه بر توان متخصصان و مهندسین داخلی، طراحی، ساخت، نصب، راه‌اندازی و تعمیرات و نگهداری توربین‌های بادی را انجام می‌دهد و در طی سال‌های فعالیت خود موفق شده است بیش از ۷۵ درصد از ساخت توربین‌های بادی را داخلی‌سازی کند.

به گزارش ایلنا به نقل از فلزات آنلاین، حسن قاضی خانی اظهار داشت: شرکت صبانیرو به عنوان یکی از شرکت‌های زیر مجموعه گروه صنعتی سدید، نخستین تولیدکننده توربین بادی در کشور و منطقه خاورمیانه است. این شرکت طی سال‌های اخیر چندین قرارداد به منظور طراحی، ساخت، نصب و راه‌اندازی نیروگاه‌های بادی در مناطق مختلفی در کشور  مانند بینالود، منجیل و... با کارفرمایان، منعقد و اجرا کرده است و پروژه‌های مختلف دیگری را نیز در دست اجرا دارد.

وی افزود: در این راستا نیاز به تعمیر و نگهداری توربین‌های مزارع بادی در کشور سبب شده است تا این موضوع بر اساس توانمندی داخلی شرکت، به عنوان یکی دیگر از خدمات صبا نیرو به سبد محصولات و خدمات ما اضافه شود.

مدیر تعمیر و نگهداری صبانیرو ادامه داد: پس از نصب و راه‌اندازی توربین‌های بادی، موضوع تعمیر و نگهداری این توربین‌ها به عنوان یک بخش مهم و اساسی، مطرح می‌شود و ضرورت تولید برق پایدار در مزارع بادی مختلف، نیاز به بهره‌مندی از یک نظام سیستماتیک و برنامه‌ریزی شده در این خصوص را بیش از پیش آشکار می‌کند. در این راستا در اولین اقدام برای تعمیر و نگهداری نیروگاه‌های بادی، سه سال قبل با شرکت برق منجیل قراردادی منعقد کردیم. در آن زمان بخش زیادی از توربین‌های بادی نیروگاه منجیل، به دلیل عدم اجرای فرآیند تعمیر و نگهداری به شیوه‌های سیستماتیک در طی چندین سال فعالیت شبانه‌روزی، تقریبا غیر فعال شده بودند. پس از شروع به کار تعمیرات و نگهداری صبا نیرو در این مزرعه بادی، با گذشته سه سال، اکنون بیش از 90 درصد توربین‌های نیروگاه بادی منجیل مجددا به مدار تولید باز گشته‌اند و با توجه به نیاز مزارع بادی مختلف در این خصوص، موضوع تعمیر و نگهداری توربین‌های این مزارع در دستور کار شرکت صبا نیرو قرار گرفته است.

قاضی خانی عنوان کرد: پس از انجام پروژه‌های مختلف در طی سالهای اخیر و جا افتادن فرهنگ استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر؛ اکنون علاوه بر سفارش‌های کارفرمایان دولتی در این حوزه، برخی از شرکت‌های خصوصی نیز به تولید برق از انرژی بادی علاقه‌مند شده و سفارش توربین‌های بادی را می‌دهند و طی سال‌های اخیر توانسته‌ایم چندین توربین را نیز به بخش خصوصی تحویل دهیم و سفارشات جدید دیگری نیز در این خصوص از طریق برگزاری جلسات مختلف با بخش خصوصی در حال رایزنی و بررسی نهایی است.

وی در انتها مطرح کرد: صبانیرو در ابتدای فعالیت با دانش فنی شرکت وستاس دانمارک، ساخت توربین‌های بادی را با کلاس 660 کیلو وات، آغاز کرد اما در طی مسیر فعالیت و خصوصا بعد از اعمال تحریم‌های غرب و با تکیه بر توان داخلی متخصصان خود موفق شد این توربین‌ها را به کلاس 710 کیلو وات ارتقا و توربین‌های با کیفیتی را به مشتریان ارائه کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز