خبرگزاری کار ایران

توضیحات وزیر درباره انباشت کیسه های خون درگمرگ

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۱۷۵

مصوبه ای تا آخر هفته اعلام می‌شود تا داروها با حداقل وثیقه از گمرک آزاد شود / دولت در امر تامین داروحدود ۲/۷ میلیارد دلار کمک کرده است / جای نگرانی وجود ندارد و بیماری وبا در کشور کنترل شده است.

ایلنا: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد انباشت کیسه های خون در گمرگ توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " حسن قاضی زاده هاشمی " در حاشیه مراسم تودیع و معارفه معاونت بهداشتی وزارت بهداشت در جمع خبرنگاران درمورد نحوه پرداخت ما به التفاوت قیمت داروها به بیمه ها گفت: رئیس سازمان غذا و دارو جلسات خوبی داشته‌اند و در آینده نزدیک رقم قابل توجهی در اختیار بیمه ها قرار خواهد داد.

وی به کمک دولت به وزارت بهداشت اشاره کرد و افزود: دولت در امر تامین دارو حدود ۲/۷ میلیارد دلار کمک کرده است که این امر با دستور رئیس جمهور و همکاری بانک مرکزی و در نهایت از حوزه وزارت نفت تامین شد.

وزیر بهداشت همچنین در مورد انتزاع دانشگاه علوم پزشکی ایران و دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: رئیس جمهور، رئیس قوه قضاییه و شورای عالی انقلاب فرهنگی باید در این زمینه تصمیم بگیرند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد انباشت کیسه های خون درگمرگ تصریح کرد: این کیسه ها مربوط به سازمان انتقال خون است و مشکل اینجاست که ترخیص این کیسه های خون نیاز به ۱۰ میلیارد تومان اعتبار داشت اما سازمان چنین پولی را نداشت و در تلاش هستیم تا این مشکل حل شود.

وی خاطرنشان کرد: مصوبه ای تا آخر هفته اعلام می شود تا داروها با حداقل وثیقه از گمرک آزاد شود.

هاشمی همچنین به ابتلای تعدادی به بیماری وبا اشاره کرد و افزود: جای نگرانی وجود ندارد و این بیماری کنترل شده است و وزیر کشور نیز دستورات مقتضی در مورد مراقبت از مرزها کشور داده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز