خبرگزاری کار ایران

در چهارمین کنگره بین المللی راینولوژی ایران ارایه می‌شود:

بهره‌گیری از مهندسی بافت با هدف جایگزینی بافت‌های از دست رفته

کد خبر : ۱۰۶۱۹۰

چهارمین کنگره بین المللی راینولوژی ایران و جراحی پلاستیک بینی و صورت از سوی انجمن علمی راینولوژی ایران و با حضور چهره‌های مطرح داخل و خارج کشور ۱۷ تا ۱۹ مهر ماه امسال در مرکز همایش‌های رازی تهران برگزار می‌شود.

ایلنا: دبیر علمی چهارمین کنگره بین المللی راینولوژی ایران و جراحی پلاستیک بینی و صورت از ارایه جدید‌ترین روش مهندسی بافت با هدف جایگزینی بافت‌های از دست رفته به ویژه در حوزه گوش و گلو بینی در این کنگره که از ۱۷ تا ۱۹ مهر ماه در مرکز همایش‌های رازی تهران برپا می‌شود، خبر داد.

به گزارش ایلنا، " ابراهیم رزم پا " با اعلام این خبر افزود: امروزه رایج‌ترین اقدام برای جبران نقایص اعضای مختلف بدن، پیوند عضو است که در این روش مشکلاتی از قبیل یافتن دهنده مناسب عضو، هزینه بسیار بالا، احتمال ایجاد آلودگی‌های میکروبی و ویروسی، واکنش‌های ایمنی و پس زدن پیوند وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه بهره گیری از مهندسی پلمیر با هدف ساخت پروتزهای مصنوعی از دیگر روش‌های رایج برای جبران بافت‌های از دست رفته است، خاطر نشان ساخت: امروزه یکی از بهترین و جامع‌ترین راه حل‌ها برای ترمیم نقایص بافتی به کارگیری مهندسی بافت است که قرار است، نحوه به کارگیری آن در چهارمین کنگره بین المللی راینولوژی ایران و جراحی پلاستیک بینی و صورت از سوی دکتر نوید احمدی روزبهانی ارایه شود.

رزم پا گفت: نیاز به مهندسی بافت در حوزه تخصصی گوش، حلق و بینی از سال‌ها قبل احساس می‌شده است که از دستاوردهایی که امروزه در دسترس این رشته قرار گرفته می‌توان از «درم بدون سلول» نام برد.

وی افزود: در حیطه راینولوژی و جراحی پلاستیک صورت تاکنون اقدام‌هایی در زمینه مهندسی بافت از قبیل تهیه بافت غضروفی، استخوانی و چربی صورت گرفته که هم اینک در ایران نیز در دسترس است.

دبیر علمی چهارمین کنگره بین المللی راینولوژی ایران و جراحی پلاستیک بینی و صورت، ابراز امیدواری کرد، برگزاری این کنگره که با حضور متخصصان داخل و خارج کشور برگزار می‌شود، زمینه توسعه هر چه بیشتر رشته راینولوژی را در ایران فراهم آورد.

وی در ادامه تصریح کرد: جراحی قاعده جمجمه به کمک آندوسکوپ از دیگر مباحثاین کنگره سه روزه را تشکیل می‌دهد.

به گفته رزم پا از آنجا که منطقه قاعده جمجمه، منطقه‌ای است که دسترسی به آن برای جراحان اعصاب و گوش و گلو و بینی با دشواری همراه بوده و اعمال جراحی در این زمینه در زمره اعمال جراحی بزرگ با عوارض زیاد است به کارگیری روش آندوسکوپیک با هدف دسترسی به این ناحیه طی سال‌های اخیر در کشور با پیشرفت‌های مثبتی روبرو بوده که برپایی این کنگره فرصت مناسبی را برای ارایه این دستاورد‌ها فراهم می‌آورد.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش موارد اعمال جراحی پلاستیک در کشور و همچنین انجام این اعمال توسط افراد غیر مجاز و به تبع آن افزایش میزان نارضایتی و ارجا شکایات به مراجع ذی ربط مانند سازمان نظام پزشکی و پزشکی قانونی در این کنگره موارد فوق و راه‌های پیشگیری از آن‌ها در جلساتی که با حضور کار‌شناسان خبره از پزشکی قانونی و نظام پزشکی برگزار می‌شود، مورد بحثو بررسی قرار می‌گیرد.

گفتنی است، چهارمین کنگره بین المللی راینولوژی ایران و جراحی پلاستیک بینی و صورت از سوی انجمن علمی راینولوژی ایران و با حضور چهره‌های مطرح داخل و خارج کشور ۱۷ تا ۱۹ مهر ماه امسال در مرکز همایش‌های رازی تهران برگزار می‌شود.

در این کنگره پیشرفت‌های نوین آندوسکوپی در زمینه بیماری‌های بینی و سینوس‌ها و نیز روش‌های غیر جراحی کاهش و اصلاح چین و چروک صورت از قبیل تزریق بوتاکس و چربی، شیوه‌های صحیح تزریق بوتاکس، کاربردهای بوتاکس در نواحی مختلف صورت و عوارض احتمالی آن در صورت تزریق ناصحیح و یافته‌های جدید علمی و تجربی در زمینه اعمال جراحی بینی و صورت، کاربرد فیلر‌ها، اعمال جراحی در زمینه پلک، لیفت صورت(کشیدگی پوست)، لیفت پیشانی و ابرو، پروتزهای ناحیه گونه و چانه و اعمال جراحی فک به منظور بازسازی و زیبایی فک ارایه می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز