خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

شورای عالی سالمندان را احیا می کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۵۶۵

رئیس جمهور تأکید دارد که هر چه زودتر شورای عالی سالمندان احیا شود ما نیز تلاش می کنیم این اتفاق عملی شود و تا یک ماه آینده این شورا را بازگشایی کنیم.

ایلنا: وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید: رئیس جمهور تأکید دارد که هر چه زود‌تر شورای عالی سالمندان احیا شود ما نیز تلاش می‌کنیم این اتفاق عملی شود و تا یک ماه آینده این شورا را بازگشایی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «علی ربیعی» در همایش تکریم منزلت سالمندان و خانواده‌های آنان که در آخرین روز هفته تکریم سالمند با نام روز سالمند و همبستگی اجتماعی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد گفت: از خدا می‌خواهم در مدت کوتاه وزارت خود بتوانم کاری را برای سالمندان انجام دهم. بنای دولت و رئیس‌جمهور حمایت از سالمندان است اما همه می‌دانند ما دولت را در چه شرایطی تحویل گرفته‌ایم، امیدواریم با سیاست‌گذاری‌های داخلی و خارجی که انجام می‌شود به لطف خدا دست و بال دولت باز شود و بتوانیم خدمات بیشتری به سالمندان ارائه کنیم.

او با بیان اینکه خانواده رنگین کمان اجتماع است گفت: درست است که جامعه گاهی وقت‌ها خیلی بی‌رحم می‌شود ولی باید به گونه‌ای رفتار کنیم که بنیان خانواده محکم باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: جامعه‌ای هوشیار است که بنیان‌های زندگی سالم را برای نسل‌های آینده خود حفظ کند و سالمندان بنیان‌های عاطفی و اجتماعی خانواده‌ها هستند اگر خانواده کارکرد درست خود را داشته باشد جامعه سالم می‌ماند.

ربیعی می‌گوید سالمند را نباید در آیینه سن و توانایی‌های جسمی او ببینیم زیرا سالمندان اسطوره‌های جامعه ما هستند و باید رویکرد ما به گونه‌ای باشد توجه به سالمند و رنگین کمان خانواده همواره مورد توجه قرار گیرد.

به گفته او سالمندان در گذشته محل فصل اختلافات و مسائل خانوادگی بودند و وقتی نقش سالمندان در خانواده پررنگ بود میزان طلاق‌ها و نزاع‌های خانوادگی کمتر بود اما متأسفانه در جوامع در حال گذار سبک زندگی‌ها عوض شده است و این تغییرات سبک زندگی نقش سالمندان را تا حدودی کمرنگ کرده است.

ربیعی گفت: سالمندان در گذشته ارزش‌های بنیادی جامعه را در داخل خانواده به نسل‌های بعدی منتقل می‌کردند اما متأسفانه می‌بینیم که این نقش کمرنگ شده است و جامعه ما در این زمینه کاستی‌هایی دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در گذشته شورای عالی سالمندان وجود داشت اما این شورا منحل شد در حالی که نقش سیاست‌گذاری و نظارت در حوزه سالمندان برعهده این شورا بود، گفت: رئیس جمهور خواسته است که این شورا از حالت تعطیل خارج شده و دوباره احیا شود. ما امیدوار هستیم دوباره از ماه آینده این شورا را راه اندازی کنیم.

او با تأکید براینکه سند ملی سالمندان نیز در حال تکمیل و تصحیح شدن است گفت: برای بهبود وضعیت سالمندان در کشور این اقدامات قدم‌های کوچکی است اما واقعیت این است که مشکلات یک شبه حل نمی‌شوند اما ما تلاش می‌کنیم به سمت حل مشکلات سالمندان حرکت کنیم.

ربیعی گفت: من زندگی سختی را تجربه کرده‌ام در مدت زمان کوتاهی مادر، همسر و فرزندم را از دست داده‌ام و شرایط سالمندان را درک می‌کنم من واقعا انگیزه کافی برای کار کردن در حوزه سالمندان دارم و واقعا علاقه‌مندم که مشکلات این گروه از جامعه را حل و فصل کنم. امیدوارم تا مدتی که در این سمت هستم تأثیرگذار عمل کنم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز