خبرگزاری کار ایران

دبیر علمی بیست و سومین کنگره چشم پزشکی:

درمان چشم قربانیان اسیدپاشی به کمک دولت نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۰۷۰

هزینه درمان چشم یک قربانی اسیدپاشی بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان است که بدون کمک دولت، مریض توان پرداخت آن را ندارد.

ایلنا: ‌ دبیر علمی بیست و سومین کنگره چشم پزشکی گفت: بزرگ‌ترین مشکل برای عمل جراحی چشم قربانیان اسیدپاشی بحث‌ مالی آن است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " هوشنگ فقیهی " در نشست خبری بیست و سومین کنگره چشم پزشکی که امروز برگزار شد، گفت: امسال حدود ۱۱ سمپوزیوم و ۳۷ کارگاه در کنگره برگزار خواهیم کرد..

وی همچنین به بیماری‌های چشمی ناشی ازبیماری دیابت اشاره کرد و افزود: بیش از ۷ میلیون دیابتی در کشور وجود دارد که متأسفانه افرادبه دلیل عدم آگاهی از بیماری خود زمانی که به پزشک مراجعه می‌کنند بیماری چشمیشان به حد پیشرفته رسیده است.

وی تصریح کرد: مواردی بوده که فرد ۱۰ تا ۱۵ سال دیابت داشته است اما از آن خبر نداشته و وقتی که به ما مراجعه می‌کند چشمش دیگر قابل عمل جراحی نیست. از همین رو بیماران دیابتی باید مرتب به چشم پزشک مراجعه کنند تا به این مرحله نرسند.

فقیهی همچنین به عمل جراحی چشم قربانیان اسیدپاشی اشاره کرد و افزود: بزرگ‌ترین مشکل برای عمل جراحی چشم قربانیان اسیدپاشی بحث‌های مالی آن است به طور مثال مریضی داریم ۲۰ ساله که قربانی اسیدپاشی است و چشمش نیاز به عمل جراحی دارد اما توانایی تامین لنز مخصوص مورد نیاز چشمش را ندارد.

وی با اشاره به اینکه دولت باید با اینگونه بیماران به عنوان بیمار خاص برخورد و کمک‌های مالی به آنان را تقبل کند، افزود: در غیر این صورت این افراد برای درمان چشم خود با مشکل مواجه هستند.

فقیهی در پاسخ به این سؤال که به طور کل هزینه درمان چشم یک قربانی اسیدپاشی چقدر تمام می‌شود، گفت: حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیون هزینه درمانش می‌شود که بدون کمک دولت مریض توان پرداخت آن را ندارد.

وی خاطر نشان کرد: البته درمان چشم قربانیان اسیدپاشی بستگی به میزان آسیبی دارد که بر اثر پاشیدن اسید به چشم وارد شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز