خبرگزاری کار ایران

سازمان انتقال خون اعلام کرد؛

موج افزایش مصرف فرآورده‌های خونی بر اثر رشد سالمندی و توریسم‌درمانی در گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۲۶۰

از مجموع خونگیری شش ماهه اول سال در استان گیلان ۲۲ درصد برای نخستین بار ۵۴ درصد اهدا کننده مستمر و۲۴ درصد نیز دارای سابقه اهدای خون هستند.

ایلنا: استان گیلان پیر‌ترین استان کشور شناخته شد. ۱۲ درصد جمعیت این استان را افراد ۶۰ سال به بالا تشکیل می‌دهند که علاوه بر افزایش مصرف فرآورده‌های خونی در کاهش جمعیت اهداکنندگان خون نیز تأثیرگذار است.

به گزارش ایلنا به نقل از سازمان انتقال خون ایران، در شش ماه نخست امسال مردم استان گیلان ۳۹ هزار و ۳۰۲ واحد خون اهدا کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد رشد داشته است.

داوودی مدیر کل انتقال خون گیلان گفت: از مجموع خونگیری شش ماهه اول سال در استان گیلان ۲۲ درصد برای نخستین بار ۵۴ درصد اهدا کننده مستمر و۲۴ درصد نیز دارای سابقه اهدای خون هستند.

وی استان گیلان را پیر‌ترین استان کشور عنوان کرد و گفت: ۱۲ درصد جمعیت این استان را افراد ۶۰ سال به بالا تشکیل می‌دهند، پدیده سالمندی و کاهش رشد جمعیتی باعثتغیر هرم جمعیتی در این استان شده به نحوی که علاوه بر افزایش مصرف فرآورده‌های خونی در کاهش جمعیت اهداکنندگان نیز می‌تواند تاثیر گذار باشد.

مدیرکل انتقال خون استان گیلان خاطرنشان کرد: تلاش‌های مستمر اداره کل انتقال خون استان گیلان شاخص اهدای خون در این استان را از شاخص اهدای خون در کشور بالا‌تر برده، اهدای خون در شهرستان رشت از هر هزار نفر جمعیت ۴۶ نفر و در کل استان از هر هزار نفر ۳۱ نفر اقدام به اهدای خون می‌کنند.

وی همچنین به وجود ۱۰درصد بیماران تلاسمی کشور در گیلان اشاره و ادامه داد: عمده مصرف کنندگان خون در استان گیلان بیماران تلاسمی، هموفیلی، دیالیزی، سرطانی، قلبی و عروقی و قربانیان حوادثجاده‌ای هستند.

به گزارش سازمان انتقال خون، با توجه به سیاست‌های کلان وزارت بهداشت در خصوص بحثتوریسم درمانی، ورود بیماران کشورهای همجوار در طول سال به استان گیلان به دلیل وجود بیمارستان‌های مجهز و پزشکان خوب و باتجربه یکی دیگر از دلایل مصرف بالای خون در این استان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز