خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان غذا و دارو آلودگی برنج‌ها را تکذیب کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۶۵۸

تقریبا ۵۰ نمونه مرغ از بازارهای سطح تهران جمع‌آوری شد که حتی در یک مورد از آن‌ها هم آلودگی به فلزات سنگین بیش از حد مجاز را مشاهده نکردیم.

ایلنا: رییس سازمان غذا و دارو اظهارات رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مبنی بر آلودگی محصولات غذایی از جمله برنج‌ها، شیر و مواد پروتئینی را تکذیب کرد.

به گزارش ایلنا، " رسول دیناروند " در حاشیه برگزاری همایش روز جهانی غذا در پاسخ به پرسشی پیرامون آلودگی مرغ‌های عرضه شده در بازار به فلزات سنگین از جمله سرب، گفت: چند هفته پیش اخباری مبنی بر اینکه مرغ‌های عرضه‌ شده در بازار ۷۰ درصد بیش از حد مجاز آلوده به سرب و فلزات سنگین هستند، منتشر شد که در‌‌ همان زمان وزارت بهداشت نیز علاوه بر سازمان دامپزشکی وارد عمل شده و اقدام به جمع‌آوری نمونه‌ها از سطح بازار و آموزش بر روی آن‌ها کرد.

وی ادامه داد: تقریبا ۵۰ نمونه از بازارهای سطح تهران جمع‌آوری شد که حتی در یک مورد از آن‌ها هم آلودگی به فلزات سنگین بیش از حد مجاز را مشاهده نکردیم.

معاون وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه ادعاهای بدون استناد و پشتوانه علمی، به جز ایجاد نگرانی برای مردم، سود دیگری ندارند، اظهار کرد: مطمئنا تخلفات و سودجویی‌هایی صورت می‌پذیرد اما در کنار آن دستگاه‌های نظارتی وظیفه خود را انجام می‌دهند. سازمان دامپزشکی بر سلامت فرآورده‌های دامی، وزارت جهاد کشاورزی بر سلامت محصولات کشاورزی، شیلات بر فرآورده‌های دریایی و وزارت بهداشت بر سلامت کلیه فرآورده‌های غذایی فرآوری شده و بسته‌بندی شده نظارت می‌کند.

دیناروند با بیان اینکه در سطح عرضه هم از طریق شبکه گستردگی که در سطح کشور دارد، نظارت‌های خود را اعمال می‌کند، گفت: اگر بازرسان ما در این میان به مواردی که استاندارد نیستند، بربخورند، حتما اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

وی افزود: آن چیزی که مهم‌تر است، تغییر شیوه زندگی مردم و افزایش مصرف غذاهای آماده و دریافت انرژی بالا‌تر از حد متعارف است که چاقی، ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت، سرطان و سایر بیماری‌های غیرواگیر را در پی دارد.

رییس سازمان غذا و دارو در واکنش به اظهارات شهریاری، رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مبنی بر آلوده بودن برنج‌ها، شیر‌ها و مواد پروتئینی، اظهار کرد: این اظهارات درباره آلودگی این فرآورده‌ها قابل تایید نیست و تکذیب می‌شود. هر کس مسئول‌ حرف‌های خودش است و نمایندگان مجلس مسئولیت قانونگذاری را بر عهده دارند، نه مسئولیت اجرایی که این سخنان را به زبان می‌آورند.

دیناروند همچنین درباره میزان بالای مصرف نمک توسط مردم هشدار داد و اظهار کرد: البته گاهی تخلفاتی توسط تولیدکنندگان مواد غذایی در خصوص میزان مصرف نمک و محصولاتشان صورت می‌پذیرد. به عنوان مثال حد مجاز استفاده از نمک در کارخانه‌های تولید دوغ یک درصد است که اگر بیش از مقدار اعلام شده مصرف شود، تخلف محسوب شده و با آن برخورد می‌کنیم.

وی تاکید کرد: مردم باید خودشان مصرف نمک را کنترل کنند تا مصرف آن‌ها در مجموع طی یک روز به بیش از پنج گرم نرسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز