خبرگزاری کار ایران

واکنش رئیس کمیسیون بهداشت به تکذیب سخنانش از سوی دیناروند؛

اظهار نظر در مورد برنج‌های آلوده به رئیس سازمان غذا و دارو ربطی ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۸۹۷

نهادهای نظارتی باید به صورت غیر دولتی اداره شود تا هر وقت که رئیس جمهور یا وزیر اراده کند نتواند مسئول آن را جابه‌جا و یا مجبور به عقب‌نشینی کند / همیشه سل را از طرف افاغنه داشته‌ایم به گونه‌ای که اول در سیستان مشکلاتی ایجاد کردند و بعد از آن در گلستان مشکلاتی ایجاد شد.

ایلنا: رئیس کمیسیون بهداشت گفت: اظهار نظر در مورد برنج‌های آلوده به آقای دیناروند ربطی ندارد زیرا ایشان در آن زمان مسئولیتی نداشتند که از این مسئله اطلاعی داشته باشند.

" حسینعلی شهریاری " در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در واکنش به تکذیب سخنانش درباره آلوده بودن برنج‌های وارداتی از سوی رئیس سازمان غذا و دارو و رئیس سازمان ملی استاندارد، گفت: مسولان و دولتی‌ها مجبور هستند تکذیب کنند و انتظاری بیشتر از این آن‌ها نیست.

وی با بیان اینکه موضوعی که در ارتباط با آلودگی برنج‌ها مطرح کردم مربوط به دو سال گذشته بود، افزود: این موضوع در آن زمان سر و صدای زیادی بپا کرد زیرا باقی مانده فلزات سنگین ۱۳ نوع برنجی که از هند آمده بود خارج از حد استاندارد بود و آقای برزگری رئیس سازمان ملی استاندارد نیز درآن زمان به کمیسیون آمد و گزارش آن را به ما داد.

وی با اشاره به اینکه آقای برزگری آزمایش‌هایی را که کرده بودند، تکذیب کرد، افزود: بعد از آن مسئولین بالا‌تر فشار آوردند که در نهایت نتیجه این شد که مدیر کل استاندارد تهران را بازنشست کردند و بعد هم اعلام کردند برنج‌ها هیچ مشکلی ندارد اما واقعیت این نبود.

شهریاری ادامه داد: اما من به همه شبکه‌های تلویزیونی رفتم و اعلام کردم که این برنج‌ها آلوده است. چراکه وظیفه ما این است هر زمان مشکلی پیش می‌آید مردم را آگاه کنیم زیرا ما نوکر مردم هستیم و نوکر دولت نیستیم که مشکلات آنها را پنهان کنیم..

شهریاری همچنین به اظهارات رئیس سازمان غذا و دارو مبنی بر تکذیب آلودگی برنج‌ها ی وارداتی اشاره کرد و افزود: این موضوع به آقای دیناروند ربطی نداشت زیرا مسئولیتی نداشتند که از این مسئله اطلاعی داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: البته نمونه‌هایی از این دست کم دیده نمی‌شود. به طور مثال اعلام می‌کنند که فلان ماشین باید ایربک داشته باشد اما بعد از بیست روز می‌گویند باید ۶ ماه فرصت بدهید. این‌ها به خاطر فشارهایی است که مسئولین بالادستی به آن‌ها وارد می‌کنند که مجبور به عقب‌نشینی می‌شوند.

وی با تاکید براینکه این نهادهای نظارتی باید به صورت غیر دولتی اداره شود، افزود: راه‌حل جلوگیری از چنین مشکلاتی این است که این نهادها بیشتر شبیه NGO باشند و انتصاب مسولان آن از سوی وزیر یا رئیس‌جمهور نباشد زیرا هر وقت که رئیس جمهور یا وزیر اراده کند می توانند آن مسئول را جابه‌جا و یا مجبور به عقب‌نشینی کند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین در مورد وجود بیماری سل در کشور گفت: بالاخره همیشه سل را از طرف افاغنه داشته‌ایم به گونه‌ای که اول در سیستان مشکلاتی ایجاد کردند و بعد از آن در گلستان مشکلاتی ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه اکنون نیز با مشکل سل روبرو هستیم، افزود: بیماران دارای " سل‌های مقاوم " را در استان‌ها داریم که این‌ها مجبورند برای درمان به بیمارستان مسیح دانشوری بیایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز