خبرگزاری کار ایران

از سوی رئیس جمعیت هلال احمر؛

ربوده شدن اعضای کمیته بین المللی صلیب سرخ در سوریه محکوم شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۳۹۳

جمعیت هلال احمر ایران با تاسف و نگرانی سرنوشت این افراد را دنبال می‌نماید و آمادگی خود را برای هرگونه همکاری در این خصوص اعلام می‌دارد.

ایلنا: رئیس جمعیت هلال احمر ایران در نامه‌های جداگانه به رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ و رئیس هلال احمر سوریه ربوده شدن اعضای کمیته بین المللی صلیب سرخ در سوریه را محکوم و اعلام کرد: جمعیت هلال احمر ایران برای هرگونه همکاری در خصوص پیگیری سرنوشت ربوده شدگان آمادگی دارد.

به گزارش ایلنا، " محمد فرهادی " رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان در نامه‌های جداگانه خطاب به پی‌تر مورر، رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ و دکتر عطار، رئیس هلال احمر سوریه اعلام کرد: مطلع شدیم که ۶ عضو کمیته بین المللی صلیب سرخ در سوریه به همراه یک نفر از داوطلبان هلال احمر عربی سوریه به هنگام انجام فعالیت‌های بشردوستانه خود در شمال غربی سوریه توسط افراد مسلح و نا‌شناس ربوده شده و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر در پیام خود افزود: مطابق ماده ۳ مشترک کنوانسیون‌های چهارگانه ژنو و قواعد عرفی حقوق بین الملل، ربودن نیروهای امدادی بشردوستانه نه تنها نقض حقوق بین المللی بشردوستانه محسوب می‌شود بلکه تاثیر منفی نیز بر اقدامات بشردوستانه و کمک به اقشار آسیب دیده و آسیب پذیر خواهد داشت.

فرهادی در پیام خود با تاکید بر اینکه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر این اقدام را محکوم می‌کند تصریح کرد: جمعیت هلال احمر ایران با تاسف و نگرانی سرنوشت این افراد را دنبال می‌نماید و آمادگی خود را برای هرگونه همکاری در این خصوص اعلام می‌دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از جانب خود و تمام کارکنان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی با شما و خانواده‌های افراد ربوده شده همدردی نموده و صمیمانه آرزو می‌کنیم همکاران ما در کمیته بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر سوریه هر چه زود‌تر آزاد شده و بتوانند به فعالیت‌های بشر دوستانه خود ادامه دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز