خبرگزاری کار ایران

لیموشیرین را با پوست داخلی آن مصرف کنید

کد خبر : ۱۱۴۳۸۱

لیموشیرین دارای خاصیت ضدعفونی کننده بدن است / از دیگر خواص لیموشیرین، خنثی کردن مقداری از اسید معده، جلوگیری از تخمیر غذا در معده و پیشگیری از نفخ معده است.

ایلنا: مصرف لیموشیرین با پوست داخلی ویتامین «ث» بیشتری به بدن می‌رساند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، ناهید برخورداری، کار‌شناس تغذیه با اشاره به اینکه لیمو شیرین حاوی اسید سیتریک و ویتامین سی زیادی است اظهارکرد: چنانچه فردی دو عدد لیمو شیرین متوسط در طول روز بخورد عملاً ویتامین سی مورد نیاز روزانه بدنش تامین شده است.

وی ادامه داد: در صورت مصرف میوه لیمو شیرین با پوست داخلی مقدار ۷۷ میلی گرم ویتامین ثبه بدن می‌رسد. در حالی که مصرف آن بدون پوست داخلی، فقط دارای ۵۳ میلی گرم ویتامین ثاست.

این کار‌شناس تغذیه عنوان کرد: مصرف لیمو شیرین تازه که حاوی ویتامین ثفراوان است در کاهش بروز حساسیت موثر است.
وی با بیان اینکه لیموشیرین حاوی مقدار زیادی فسفر، منیزیم، پتاسیم، سدیم و کلسیم است متذکرشد: پتاسیم آن ناراحتی معده، اسهال خونی و اسهال و حالت تهوع و استفراغ را برطرف می‌کند.

برخورداری با بیان اینکه لیموشیرین دارای خاصیت ضدعفونی کننده بدن است گفت از دیگر خواص لیموشیرین، خنثی کردن مقداری از اسید معده، جلوگیری از تخمیر غذا در معده و پیشگیری از نفخ معده است.

وی افزود: حجم زیادی از لیمو شیرین را آب تشکیل می‌دهد و به همین دلیل این میوه خاصیت ادرار آور و همین طور ملین دارد.
وی تصریح کرد: آب فراوان موجود در این میوه باعثکاهش تب و دمای بدن به خصوص هنگام سرماخوردگی و آنفلوآنزا می‌شود، چرا که این میوه خاصیت سم‌زدایی داخل بدن را از خود نشان داده‌است.

این کار‌شناس تغذیه با اشاره به اینکه مصرف لیمو در زمان زکام و گلودرد بسیار موثر است گفت: مرکبات و از جمله لیموشیرین، سرگیجه را بر طرف کرده و لکه‌های پوستی را از بین می‌برد و باعثشادابی پوست می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز