خبرگزاری کار ایران

وزارت بهداشت:

تعادل نیروهای زبان، لب و گونه سبب ردیف شدن دندان‌های کودکان می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۰۴۳

مکیدن انگشت معمولاً در کودکانی مشاهده می‌شود که از شیر مادر محروم هستند و متأسفانه این عادت غلط در صورت نبود توجه بعد از سن چهار سالگی، عوارض بسیاری در شکل‌گیری و رشد دندان‌ها، فکین و فرم صورت ایجاد می‌کند.

ایلنا: کار‌شناس سلامت کودکان گفت: تعادل نیروهای زبان، لب و گونه به ‌طور طبیعی سبب ردیف شدن دندان‌ها در کودکان می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، سمانه سادات حسینی، کار‌شناس کودکان دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: محل قرارگیری دندان‌ها توسط عوامل نیروی ناشی از زبان که به دندان‌ها فشار می‌آورد، نیروی عضلات لب که دندان را سر جایش نگه می‌دارد و حرکت عضلات گونه و فشار دندان مقابل کنترل می‌شود.

حسینی افزود: در بعضی موارد عادات غلط دهانی کودک، تعادل نیروهای فوق را به هم زده و مشکلاتی را ایجاد می‌کند که تشخیص به موقع این عادات غلط و کمک به رفع آن‌ها سبب پیشگیری از به‌هم خوردن ترتیب دندان‌ها می‌شود.

کار‌شناس سلامت کودکان دانشکده علوم پزشکی نیشابور با اشاره به اینکه مکیدن انگشت و جویدن اشیا عادات دهانی نامناسب کودک است، ادامه داد: مکیدن انگشت معمولاً در کودکانی مشاهده می‌شود که از شیر مادر محروم هستند و متأسفانه این عادت غلط در صورت نبود توجه بعد از سن چهار سالگی، عوارض بسیاری در شکل‌گیری و رشد دندان‌ها، فکین و فرم صورت ایجاد می‌کند.

حسینی خاطرنشان کرد: برای ترک این عادت بهتر است از روش تشویق استفاده شود مثلاً می‌توان او را با یک اسباب‌بازی مناسب یا کار مورد علاقه‌اش سرگرم کرد.

وی بیان داشت: کودک ممکن است چیزهایی مانند خودکار، آستین پیراهن یا اسباب‌بازی‌های خود را جایگزین مکیدن انگشت یا پستانک کند.

حسینی یادآور شد: این اشیا اگر برای مدت کوتاهی استفاده شوند معمولاً عارضه‌ای ندارند ولی اگر این عمل به‌صورت عادت درآید حتماً مشکلاتی را در سیستم دهان و دندان ایجاد می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز