خبرگزاری کار ایران

اصلاح سبک زندگی شعار کنگره پیشگیری و درمان چاقی

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۷۰۸

شیوع رو به گسترش پدیده چاقی در کشور زمینه‌ساز بروز بسیاری از بیماری‌های غیرواگیر مانند دیابت و فشار خون شده است.

ایلنا: ‌ دبیر اجرایی چهارمین کنگره پیشگیری و درمان چاقی ایران گفت: شعار ویژه کنگره امسال با توجه به بیانات مقام معظم رهبری " اصلاح سبک زندگی " است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " محمد هاشمی " به شیوع رو به گسترش پدیده چاقی در کشور اشاره کردو افزود: این موضوع زمینه‌ساز بروز بسیاری از بیماری‌های غیرواگیر مانند دیابت و فشار خون شده است.

وی با اشاره به برگزاری چهارمین کنگره پیشگیری و درمان چاقی ۱۳ تا ۱۵ آذر ماه سال جاری در تهران گفت: محورهای این کنگره شامل علوم پایه در زمینه پیشگیری در درمان چاقی، اپیدمیولوژی، تغذیه، فعالیت بدنی، جنبه‌های روان‌شناختی، پیشگیری از چاقی، درمان‌های چاقی اعم از دارویی و جراحی، عوارض چاقی، مولفه‌های اجتماعی مرتبط با چاقی، چاقی و کیفیت زندگی، چاقی و ارتقای سلامت عمومی و سیاستگذاری کلان نظام سلامت، چاقی، تجارت و سوء درمان است.

هاشمی به تفاوت کنگره چاقی با سایر کنگره‌های علوم پزشکی اشاره کرد و افزود: در هر دوره بخشی نیز برای مخاطبان عام یعنی مردم که گروه هدف نهایی پیشگیری و درمان چاقی هستند، در نظر گرفته می‌شود و در آخر کنگره یک گرد‌همایی عمومی هم با حضور مردم علاقه‌مند خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: دو کارگاه آموزشی با عناوین " درمان شناختی رفتاری چاقی " و " رژیم درمانی " و همچنین نمایشگاه جانبی شامل شرکت‌هایی که به صورت مجاز در عرصه پیشگیری و کنترل چاقی فعالیت می‌کنند، در برنامه کنگره امسال قرار داده شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز